Samochód w koncepcyjnej formie zaprezentowano w 2011 roku podczas Dubai International Motor Show. Auto rzeczywiście jest światowe, został zaprojektowany przez brazylijski oddział General Motors, a światowa premiera wersji produkcyjnej odbędzie się w Tajlandii. Samochód ma trafić do sprzedaży na większość rynków, na których obecny jest Chevrolet, czy także do Polski? Czas pokaże.
Duży SUV, jak na standardy europejskie, ma wiele wspólnego z nowym pikapem Colorado, z którym równocześnie powstawał. Taki jest nowy, globalny język stylistyczny marki. Trailblazer jest bardziej komfortową i rodzinną propozycją. We wnętrzu auta przewidziano miejsca dla siedmiu osób w trzech rzędach foteli. Trailblazer ma konstrukcję ramową i niezależne zawieszenie. Producent zapewnia, że samochód będzie dobrze sprawował się w terenie, jak i na asfalcie.
Co za czasy, Chevrolet ogłosił, że pod maską Trailblazera w pierwszej kolejności znajdą się jednostki wysokoprężne, a nie duże i paliwożerne benzyniaki. Widać, że nie jest to już pojazd z myślą wyłącznie o rynku amerykańskim. SUV-a będą napędzać dwa turbodiesle z nowej rodziny czterocylindrowych silników Duramax o pojemności 2,5 i 2,8 l. Pierwszy generuje 150 KM mocy i 350 Nm maksymalnego momentu obrotowego, a drugi motor 180 KM i 470 Nm. Oba silniki mogą współpracować z pięciostopniową skrzynią manualną lub sześciostopniowym automatem. Dodatkowe silniki na poszczególne rynki zostaną podane w późniejszym terminie.