Samochód w koncepcyjnej formie zaprezentowano w 2011 roku podczas Dubai International Motor Show. Auto rzeczywiście jest światowe, został zaprojektowany przez brazylijski oddział General Motors, a światowa premiera wersji produkcyjnej odbędzie się w Tajlandii. Samochód ma trafić do sprzedaży na większość rynków, na których obecny jest Chevrolet, czy także do Polski? Czas pokaże.
Duży SUV, jak na standardy europejskie, ma wiele wspólnego z nowym pikapem Colorado, z którym równocześnie powstawał. Taki jest nowy, globalny język stylistyczny marki. Trailblazer jest bardziej komfortową i rodzinną propozycją. We wnętrzu auta przewidziano miejsca dla siedmiu osób w trzech rzędach foteli. Trailblazer ma konstrukcję ramową i niezależne zawieszenie. Producent zapewnia, że samochód będzie dobrze sprawował się w terenie, jak i na asfalcie.
Co za czasy, Chevrolet ogłosił, że pod maską Trailblazera w pierwszej kolejności znajdą się jednostki wysokoprężne, a nie duże i paliwożerne benzyniaki. Widać, że nie jest to już pojazd z myślą wyłącznie o rynku amerykańskim. SUV-a będą napędzać dwa turbodiesle z nowej rodziny czterocylindrowych silników Duramax o pojemności 2,5 i 2,8 l. Pierwszy generuje 150 KM mocy i 350 Nm maksymalnego momentu obrotowego, a drugi motor 180 KM i 470 Nm. Oba silniki mogą współpracować z pięciostopniową skrzynią manualną lub sześciostopniowym automatem. Dodatkowe silniki na poszczególne rynki zostaną podane w późniejszym terminie.
Galeria zdjęć
Nowy Chevrolet Trailblazer stał się faktem
Nowy Chevrolet Trailblazer stał się faktem
Nowy Chevrolet Trailblazer stał się faktem
Nowy Chevrolet Trailblazer stał się faktem
Nowy Chevrolet Trailblazer stał się faktem