Pod koniec ubiegłego roku firma zmieniła dostępny na rynku polskim program świec zapłonowych Bosch Super przeznaczony do samodzielnego montażu, upraszczając go jednocześnie z 500 do 350 typów.

Według specjalistów świece zapłonowe powinny być wymieniane po przejechaniu 30-60 tys. kilometrów, ale dzięki nowoczesnym technologiom okres ten można wydłużyć nawet do 90 tys. kilometrów. Samodzielna wymiana świec w samochodzie jest dość trudna, gdyż dobierając je do danego silnika trzeba wziąć pod uwagę wiele parametrów, np. rodzaj i długość gwintu, położenie i liczbę elektrod czy odstęp między elektrodami.

By ułatwić dobór właściwej świecy zapłonowej, w ramach oferty dostępny jest program Bosch Super plus, który obejmuje 24 typy świec do najpopularniejszych na rynku samochodów. Do każdego typu silnika przypisany jest tylko jeden typ świecy, dzięki czemu łatwo jest odnaleźć i dopasować odpowiedni produkt.

Każda świeca zapłonowa Super plus posiada elektrodę ze stopu itru, do niedawna wykorzystywanego wyłącznie w świecach Boscha montowanych fabrycznie oraz w samochodach wyścigowych. Itr tworzy szczelnie przylegającą warstwę tlenku, która sprawia, że świeca jest wyjątkowo odporna na korozję i przeciążenia termiczne.

Przejrzysta numeracja i nowe opakowania zawierające informację o markach pojazdów, do których przeznaczone są świece, zdecydowanie ułatwiają wybór właściwego produktu. Świece Super plus dostępne są w opakowaniach zbiorczych po 10 sztuk oraz w wygodnych zestawach zawierających po 4 świece.

Bosch jest największym dostawcą świec zapłonowych dla europejskich producentów samochodów. Swymi wyrobami firma pokrywa 98 proc. potrzeb rynku. Świece Boscha są montowane we wszystkich najpopularniejszych markach samochodów. Świece Boscha są również stosowane w motocyklach i samochodach rajdowych.