Sport, bardziej niż klasyczny Range Rover, upodobnił się do mniejszego modelu Evoque. Sylwetka nie jest tak kanciasta, jak poprzednika. Pomimo, że nowy Range Rover Sport urósł, to wygląda dynamiczniej. Auto jest o 62 mm dłuższe (4 850 mm) oraz o 55 mm szersze od dotychczasowej generacji modelu. Nowy Sport ma też o 178 mm dłuższy rozstaw osi. We wnętrzu w komfortowych warunkach może podróżować pięć osób, a okazjonalnie nawet siedem, dzięki dwóm dodatkowym fotelom ukrytym w podłodze bagażnika.
W porównaniu z Range Roverem, Sport jest o 149 mm krótszy i o 55 niższy, a także o 45 kg lżejszy. Nadwozie samochodu również jest w całości wykonane z aluminium - oznacza to spadek masy aż o 420 kg! Przekłada się to oczywiście na lepsze osiągi i niższe zużycia paliwa.
W chwili debiutu rynkowego auto będzie oferowane z czterema jednostkami napędowymi. Klienci będą mieli do wyboru dwa silniki benzynowe z kompresorem (340-konny 3.0 V6 i 5.0 V8 o mocy 510 KM) oraz dwie jednostki wysokoprężne (3.0 TDV6 o mocy 258 KM i 3.0 SDV6 o mocy 292 KM). Wszystkie silniki współpracują z 8-stopniową automatyczną skrzynią biegów.
W późniejszym czasie oferta poszerzy się o topowego diesla SDV8 o pojemności 4,4 litra i mocy 339 KM, a także o wariant hybrydowy, również z motorem wysokoprężnym. Niewykluczone, że w dalszej kolejności pod maskę nowego Sporta będzie mogła trafić także mała jednostka czterocylindrowa, z którą waga pojazdu nie przekraczałaby dwóch ton.
Samochód dostępny jest w sześciu wersjach wyposażeniowych. Ceny wynoszą od 321 900 do 529 900 zł.
Cennik Range Rover Sport MY14:
- 3.0 TDV6 S / 321 900 zł- 3.0 TDV6 SE / 349 900 zł- 3.0 TDV6 HSE / 379 900 zł- 3.0 TDV6 HSE Dynamic / 394 000 zł
- 3.0 SDV6 SE / 373 900 zł- 3.0 SDV6 HSE / 399 900 zł- 3.0 SDV6 HSE Dynamic / 416 900 zł- 3.0 SDV6 HSE Autobiography / 464 900 zł- 3.0 SDV6 HSE Autobiography Dynamic / 474 900 zł
- 3.0 V6 S/C S / 319 900 zł- 3.0 V6 S/C SE / 349 900 zł- 3.0 V6 S/C HSE / 384 900 zł- 3.0 V6 S/C HSE Dynamic / 394 900 zł
- 5.0 V8 S/C HSE Dynamic / 472 900 zł- 5.0 V8 S/C HSE Autobiography Dynamic / 529 900 zł
Galeria zdjęć
Pierwsze egzemplarze modelu trafią do salonów sprzedaży w lipcu br.
Sport, bardziej niż klasyczny Range Rover, upodobnił się do mniejszego modelu Evoque. Sylwetka nie jest tak kanciasta, jak poprzednika.
Pomimo, że nowy Range Rover Sport urósł, to wygląda dynamiczniej. Auto jest o 62 mm dłuższe (4 850 mm) oraz o 55 mm szersze od dotychczasowej generacji modelu. Nowy Sport ma też o 178 mm dłuższy rozstaw osi.
W chwili debiutu rynkowego auto będzie oferowane z czterema jednostkami napędowymi.
Klienci będą mieli do wyboru dwa silniki benzynowe z kompresorem (340-konny 3.0 V6 i 5.0 V8 o mocy 510 KM) oraz dwie jednostki wysokoprężne (3.0 TDV6 o mocy 258 KM i 3.0 SDV6 o mocy 292 KM).
We wnętrzu w komfortowych warunkach może podróżować pięć osób,...
...a okazjonalnie nawet siedem, dzięki dwóm dodatkowym fotelom ukrytym w podłodze bagażnika.
Nowy Range Rover Sport
Wszystkie silniki współpracują z 8-stopniową automatyczną skrzynią biegów.
W późniejszym czasie oferta poszerzy się o topowego diesla SDV8 o pojemności 4,4 litra i mocy 339 KM, a także o wariant hybrydowy, również z motorem wysokoprężnym.
Samochód dostępny jest w sześciu wersjach wyposażeniowych. Ceny wynoszą od 321 900 do 529 900 zł.