Logo
Wiadomości
Aktualności
Auto Świat - Archiwum
Motocykle
Multimedia
Premiery
Targi samochodowe
Turystyka
Używane
Co warto kupić
Testy długodystansowe
Rankingi aut używanych
Ogłoszenia
Porady
Prawo
Eksploatacja
Prawo jazdy
Kupno i sprzedaż
Wszystko o LPG
Wszystko o silniku
Testy
Porównania samochodów
Testy nowych samochodów
Klasyki
Oldtimer
Youngtimer
TV
Auto Świat PitStop
Auta bez ściemy
Auto Świat Go
Samochód Błażeja
Testy i prezentacje
Używane bez ryzyka
EV
Wiadomości
Testy
Porady
UTO
Auto Katalog
Polecamy
Sprawdź swój VIN
Poradniki zakupowe
Testy na prawo jazdy
Oferty dilerów
Auta elektryczne i hybrydowe
Dobry warsztat
Porady dla kierowców
Porady dla warsztatów
Treści premium
Auto Świat opinie

opinie

Sprawdziliśmy stan chińskiego SUV-a z przebiegiem 100 tys. km. Nie przeszedł próby czasu
Testy długodystansowe

Sprawdziliśmy stan chińskiego SUV-a z przebiegiem 100 tys. km. Nie przeszedł próby czasu

Co na temat używanych Audi mówią mechanicy? Zapytaliśmy ich o trzy generacje A6: C6, C7 i prawie nowe C8
Co warto kupić

Co na temat używanych Audi mówią mechanicy? Zapytaliśmy ich o trzy generacje A6: C6, C7 i prawie nowe C8

Autor Marcin Matus
Marcin Matus
Lepiej postawić na większe używane Volvo XC90 czy młodsze, ale mniejsze XC60?
Co warto kupić

Lepiej postawić na większe używane Volvo XC90 czy młodsze, ale mniejsze XC60?

Co prawda dostępne dziś w salonach Volvo XC90 przeszło kolejną kurację odmładzającą, ale jest to wciąż ta sama generacja topowego szwedzkiego SUV-a, która debiutowała dziesięć lat temu. Mniejsze XC60 jest nieco młodsze, ale - choć trudno w to uwierzyć - od jego debiutu minęło już osiem lat. Powstaje pytanie: czy chcąc kupić używanego SUV-a Volvo lepiej zdecydować się na większe, ale starsze XC90 czy za te same pieniądze lepiej wybrać młodsze, ale mniejsze XC60?

Autor Marcin Matus
Marcin Matus
Przejechałem 20 tys. km Toyotą Corollą. Opowiem wam, jak jeździ się nią w warunkach, których hybrydy ponoć nie lubią [Test długodystansowy, cz. IV]
Testy nowych samochodów

Przejechałem 20 tys. km Toyotą Corollą. Opowiem wam, jak jeździ się nią w warunkach, których hybrydy ponoć nie lubią [Test długodystansowy, cz. IV]

Magiczna bariera w Toyocie Corolli to 120 km na godz. Po przekroczeniu tej prędkości, czyli na autostradach, auto diametralnie się zmienia. To fakt niewart polemiki. Wielokrotnie przekonałem się o tym na własnej skórze.

Używany Volkswagen Tiguan I i II. Mechanik wypisał nam wersje wysokiego ryzyka
Co warto kupić

Używany Volkswagen Tiguan I i II. Mechanik wypisał nam wersje wysokiego ryzyka

Polacy uwielbiają Volkswagena Tiguana, dlatego na rynku wtórnym nie brakuje ofert na to auto. Tyczy się to i pierwszej, i drugiej generacji modelu. Niestety pośród nich nie brakuje "okazji", które są gwarancją problemów. Czy używany Volkswagen Tiguan jest autem godnym polecenia? A jeśli tak, to które wersje są najbezpieczniejsze? O opinie na temat pierwszej i drugiej generacji modelu poprosiliśmy mechaników. Sięgnęliśmy też pamięcią do redakcyjnych testów Tiguana. Na tej podstawie wystawiliśmy mu oceny.

Autor Marcin Matus
Marcin Matus
Lepszy używany Mercedes czy Lexus? Jeden dostał piątkę, a to bardzo rzadkie przy tych rocznikach
Co warto kupić

Lepszy używany Mercedes czy Lexus? Jeden dostał piątkę, a to bardzo rzadkie przy tych rocznikach

Używane Lexusy cieszą się wzięciem ze względu na swoją zasłużoną opinię o bezawaryjności, ale co jeśli GS-a IV generacji zestawimy z cieszącym się bardzo dobrą opinią Mercedesem W212? Nasz mechanik miał poważny problem. Czy używanemu Mercedesowi udało się zdetronizować "pancernego" Lexusa?

Autor Marcin Matus
Marcin Matus
Kupiłem rower elektryczny. Opowiem wam, jak jest. Jak się go ładuje, na ile wystarcza prądu, jak patrzą na ciebie inni rowerzyści
Wiadomości

Kupiłem rower elektryczny. Opowiem wam, jak jest. Jak się go ładuje, na ile wystarcza prądu, jak patrzą na ciebie inni rowerzyści

Kupiłem rower elektryczny. Co mnie do tego skłoniło? Po pierwsze, korki. Przejazd samochodem z domu do biura na trasie o długości 26 km zajmuje mi dobrze ponad godzinę, czasem półtorej. Po drugie, mój nowy samochód z silnikiem Diesla kompletnie się nie sprawdził w tych warunkach. Po roku pojawiły się poważne kłopoty z filtrem DPF. Po trzecie, chodziło o ograniczenie kosztów. I po czwarte, nie chce mi się każdego dnia spędzać dwóch-trzech godzin w aucie. Czy rower elektryczny to był dobry wybór?

Autor Maciej Brzeziński
Maciej Brzeziński
To najgorsze auta używane zdaniem naszego mechanika. Żadne nie dostało więcej niż trójki
Co warto kupić

To najgorsze auta używane zdaniem naszego mechanika. Żadne nie dostało więcej niż trójki

Spośród dziesiątek popularnych samochodów używanych ocenionych przez naszych zaprzyjaźnionych mechaników wybraliśmy sześć najgorszych. Żadne z aut z tej listy nie dostało oceny wyższej niż trójka. Powód zawsze był ten sam — ponadprzeciętna awaryjność. Przed wami siedem najbardziej awaryjnych samochodów używanych zdaniem mechaników.

Autor Marcin Matus
Marcin Matus
Lepszy Hyundai Tucson czy Kia Sportage? Bardzo, bardzo rzadko zdarza nam się taki wynik porównania
Testy nowych samochodów

Lepszy Hyundai Tucson czy Kia Sportage? Bardzo, bardzo rzadko zdarza nam się taki wynik porównania

To był bardzo trudny test. Nie dlatego, że Kia Sportage i Hyundai Tucson są autami słabymi - wręcz przeciwnie. Szturmem zdobyły polski rynek i weszły do pierwszej dziesiątki bestsellerów. Co ważne, ich sprzedaż napędzają klienci indywidualni, a więc tzw. zwykli Kowalscy. Oba SUV-y kuszą prostą i uczciwą ofertą z niewygórowaną ceną. Ale... który jest lepszy? Postanowiliśmy to sprawdzić w wymagającym teście. Na koniec mieliśmy spory problem.

Autor Marcin Matus
Marcin Matus
Dobry SUV za ok. 50 tys. zł. Sprawdziliśmy cztery premium i... wygrał piąty. Innej klasy
Co warto kupić

Dobry SUV za ok. 50 tys. zł. Sprawdziliśmy cztery premium i... wygrał piąty. Innej klasy

To już całkiem porządny budżet, a wciąż w zasięgu wielu Polaków. 50 tys. zł wystarczy, by móc przeglądać oferty sprzedaży używanych SUV-ów z listy, którą przygotowaliśmy. Najczęściej będą to jednak oferty dotyczące egzemplarzy niewartych uwagi. Lepiej przygotować sobie większe zapas gotówki, by pierwsza podróż "nowym" SUV-em nie zakończyła się wizytą w serwisie. Czym warto zainteresować się, dysponując odpowiednim zapasem gotówki, i chcąc przesiąść się do SUV-a marki premium?

Autor Marcin Matus
Marcin Matus
Lepszy używany Volkswagen Tiguan czy Skoda Karoq? Ten sam koncern, a różnica w ocenie jest duża
Co warto kupić

Lepszy używany Volkswagen Tiguan czy Skoda Karoq? Ten sam koncern, a różnica w ocenie jest duża

Różnice między Skodą Karoq a Volkswagenem Tiguanem teoretycznie powinny być wręcz niezauważalne. W końcu to ten sam koncern, te same rozwiązania techniczne i ten sam segment. A jednak da się je dostrzec i są istotne. O tym, czy warto kupić prawie nowe SUV-y należące do niemieckiego koncernu, porozmawialiśmy z mechanikami.

Autor Marcin Matus
Marcin Matus
Co psuje się w 20-letnim Audi A8? Może lepiej wybrać... Skodę Superb?
Co warto kupić

Co psuje się w 20-letnim Audi A8? Może lepiej wybrać... Skodę Superb?

I Audi A8 D3, i Skoda Superb II reprezentują marki z grupy Volkswagena. Oba samochody są "flagowcami" i oba można dziś kupić za podobne pieniądze, choć oczywiście ich stan i rok produkcji będzie różny. Czy warto zaryzykować i kupić 20-letnią, wciąż luksusową limuzynę Audi, czy może jednak lepiej zdecydować się na rozsądniejszą i o 7-8 lat młodszą Skodę Superb? To wybór z gatunku "serce czy rozum?". Decydując się na ten pierwszy, rzadko wsłuchujemy się w chłodne argumenty, ale może te przytoczone przez naszych zaprzyjaźnionych mechaników będą miały znaczenie.

Autor Marcin Matus
Marcin Matus
Lepsza używana Toyota C-HR czy Volkswagen T-Roc? Kluczowa była opinia mechanika
Co warto kupić

Lepsza używana Toyota C-HR czy Volkswagen T-Roc? Kluczowa była opinia mechanika

I Toyota C-HR, i Volkswagen T-Roc są w Polsce bardzo popularne. Cieszą się bardzo dobrą opinią kierowców, co przekłada się na wysokie ceny (szczególnie w przypadku Toyoty). Zapytaliśmy mechaników, czy te opinie nie są przypadkiem przesadzone. Które auto ich zdaniem jest godne polecenia? I które wersje silnikowe są ich zdaniem najlepszym wyborem? Mamy konkretne odpowiedzi.

Autor Marcin Matus
Marcin Matus
Kupujemy SUV-a z polskiego salonu za 80 tys. zł. Dawno nie wystawiliśmy piątki z plusem
Co warto kupić

Kupujemy SUV-a z polskiego salonu za 80 tys. zł. Dawno nie wystawiliśmy piątki z plusem

SUV do 80 tys. zł - którego kupić? Jeśli stoisz przed takim dylematem, mamy dla ciebie trzy nieprzypadkowe propozycje. Wszystkie kompaktowe, ale każda dla innej grupy odbiorców. O Fordzie Kudze II, Volkswagenie Tiguanie II i Toyocie RAV4 IV porozmawialiśmy z mechanikami. Przeanalizowaliśmy też aktualne ogłoszenia, poszukując wyłącznie egzemplarzy z polskich salonów. Nie bez przyczyny.

Autor Marcin Matus
Marcin Matus
Dlaczego nie kupiłbym samochodu elektrycznego? Nawet elektryk ze Stoczni Gdańskiej mnie nie przekonał [PERTYN]
Porady

Dlaczego nie kupiłbym samochodu elektrycznego? Nawet elektryk ze Stoczni Gdańskiej mnie nie przekonał [PERTYN]

To nie jest tak, że tylko najwięksi złośliwcy wśród moich Czytelników i Widzów zadają mi takie pytanie, kiedy z uznaniem (a czasami z zachwytem!) opisuję jakieś auto z napędem elektrycznym. Bywa, że podobnie myślę sobie sam. Czy kupiłbym dziś samochód elektryczny?

Kupiliśmy BMW z dieslem o złej sławie. Przebieg? Milion kilometrów. Rozkręciliśmy silnik. Denko tłoka czyste jak łza
Co warto kupić

Kupiliśmy BMW z dieslem o złej sławie. Przebieg? Milion kilometrów. Rozkręciliśmy silnik. Denko tłoka czyste jak łza

Nasi koledzy z niemieckiego odpowiednika "Auto Świata" dostali propozycję nie do odrzucenia - zakupu BMW E39 za 1 euro. Nie było to jednak zwykła "piątka" generacji E39. Chodziło o egzemplarz 525 TDS, a zatem z ryzykownym dieslem, na dodatek z przebiegiem miliona kilometrów. Okazja do rozkręcenia takiego samochodu zdarza się raz w życiu. Oczywiście, że auto zmieniło właściciela. Zobaczcie, w jakim stanie był cieszący się złą sławą diesel BMW po przejechaniu miliona kilometrów.

Autor Marcin Matus
Marcin Matus
Kupiliśmy Skodę Octavię 2.0 TDI z przebiegiem pół miliona kilometrów. Takich "papierów" jeszcze nie widzieliśmy
Co warto kupić

Kupiliśmy Skodę Octavię 2.0 TDI z przebiegiem pół miliona kilometrów. Takich "papierów" jeszcze nie widzieliśmy

Przez 11 lat naszą Skodą Octavią 2.0 TDI jeden właściciel przejechał prawie pół miliona kilometrów. Cały ten czas auto było serwisowane tylko w ASO, dlatego dokumentacja serwisowa jest imponująca - nie przypominamy sobie, byśmy kiedykolwiek widzieli dokładniejszą historię serwisową jakiegoś auta. Duży przebieg odstraszał kupujących, a dla nas był wręcz zachętą. Kupiliśmy ją w jednym celu - by rozkręcić ją do ostatniej śrubki i przekonać się, co i jak bardzo się zużyło. Bo przecież wszystko musiało się zużyć po tylu pokonanych kilometrach, prawda?

Autor Marcin Matus
Marcin Matus
Używana Toyota Camry czy Skoda Superb? Mechanik wybrał faworyta. "Prawie szóstka"
Co warto kupić

Używana Toyota Camry czy Skoda Superb? Mechanik wybrał faworyta. "Prawie szóstka"

Poprosiliśmy mechaników o opinie na temat dwóch poszukiwanych na rynku wtórnym samochodów: Toyoty Camry ósmej generacji i Skody Superb III. Oba auta trzymają cenę. Czy są ku temu powody, jeśli chodzi o ich awaryjność? Zestawiliśmy opinie mechaników z naszymi doświadczeniami zza kierownicy obu aut i na tej podstawie wystawiliśmy im oceny. W przypadku jednego modelu - niemal celującą.

Autor Marcin Matus
Marcin Matus
Mechanicy zachwalają te trzy SUV-y. Każdy wart swojej ceny, ale jeden jest szczególnie dobry
Co warto kupić

Mechanicy zachwalają te trzy SUV-y. Każdy wart swojej ceny, ale jeden jest szczególnie dobry

Które używane SUV-y polecają mechanicy za możliwie jak najmniejszą awaryjność? Jest ich kilka, ale te trzy znajdują się na szczycie ich listy. Wszystkie debiutowały już ponad dziesięć lat temu; można je kupić za rozsądne pieniądze; mają opinię bezawaryjnych; są polecane przez mechaników i mogą się poszczycić wysokimi notami w naszych redakcyjnych testach. Każdy z tych SUV-ów udowadnia, że na dobre auto wcale nie trzeba wydać dziś fortuny.

Autor Marcin Matus
Marcin Matus
Czy używane Toyoty to auta ostateczne? Faktycznie są bezawaryjne? Zrobiliśmy wielki przegląd
Co warto kupić

Czy używane Toyoty to auta ostateczne? Faktycznie są bezawaryjne? Zrobiliśmy wielki przegląd

Kolejny rok Toyota zakończyła na pierwszym miejscu w Polsce pod względem sprzedaży nowych aut, z wielką przewagą nad konkurentami. Nie mniejszym wzięciem Toyoty cieszą się na rynku wtórnym, mimo że ponadprzeciętnie trzymają cenę - trzeba za nie zapłacić więcej lub znacznie więcej za konkurencyjne samochody innych marek. Czy słusznie? Czy Toyoty naprawdę są tak trwałe? Porozmawialiśmy o tym z mechanikami od lat naprawiającymi Toyoty. Na warsztat wzięliśmy pięć modeli japońskiej marki, z różnych segmentów, różnych roczników i o różnych cenach, tak by skala porówwnawcza była możliwie jak największa.

Autor Marcin Matus
Marcin Matus
Lepsze relatywnie luksusowe Audi A4 B9 czy wielka i komfortowa Skoda Superb III?
Co warto kupić

Lepsze relatywnie luksusowe Audi A4 B9 czy wielka i komfortowa Skoda Superb III?

Oba auta pochodzą z tego samego koncernu, były produkowane w tych samych latach i wciąż są nowoczesne. I choć oczywiście ich ceny z każdym rokiem spadają, to z utrzymywaniem wartości radzą sobie znacznie lepiej niż Bitcoin w ostatnich godzinach. Audi A4 B9 i Skoda Superb III cieszą się ogromnym zainteresowaniem na rynku wtórnym, z czego doskonale zdają sobie sprawę nieuczciwi handlarze - podejrzanych ofert na rynku jest sporo. Wyeksploatowanych auto poflotowych też, dlatego podczas zakupu trzeba być ostrożnym.

Autor Marcin Matus
Marcin Matus
Zrobiliśmy ranking 100 aut, którymi przejechaliśmy po 100 tys. km. Jest mnóstwo zaskoczeń
Testy długodystansowe

Zrobiliśmy ranking 100 aut, którymi przejechaliśmy po 100 tys. km. Jest mnóstwo zaskoczeń

Lata testów, ponad 100 samochodów, którymi łącznie przejechaliśmy więcej niż 10 mln kilometrów. Na każde przypada minimum 100 tys. km. Każde oceniliśmy w tej samej skali, a po latach porównaliśmy ze sobą te oceny. Tak powstał ranking najlepszych i najgorszych aut, które testowaliśmy na długich dystansach.

Logo
RedakcjaRegulaminPolityka prywatnościMapa serwisuReklamaO nas
Social Media:
© 2025 Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o. Powered by Ring Publishing Developed by RAS Tech
Systematyczne pobieranie treści, danych lub informacji z tej strony internetowej (web scraping), jak również eksploracja tekstu i danych (TDM) (w tym pobieranie i eksploracyjna analiza danych, indeksowanie stron internetowych, korzystanie z treści lub przeszukiwanie z pobieraniem baz danych), czy to przez roboty, web crawlers, oprogramowanie, narzędzia lub dowolną manualną lub zautomatyzowaną metodą, w celu tworzenia lub rozwoju oprogramowania, w tym m.in. szkolenia systemów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji (AI), bez uprzedniej, wyraźnej zgody Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o. (RASP) jest zabronione. Wyjątek stanowią sytuacje, w których treści, dane lub informacje są wykorzystywane w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe.