Auto Świat Opona Bridgestone Run Flat bije rekordy

Opona Bridgestone Run Flat bije rekordy

Autor Robert Rybicki
Robert Rybicki

Opony wyprodukowane w technologii Run Flat (RFT) zapewniają bezpieczeństwo podróży oraz kontynuację jazdy samochodem przy określonej prędkości i na określonym dystansie nawet w przypadku przebicia lub rozcięcia opony. Zmniejszają przy tym ryzyko wypadków na poboczach, sprawiając, że wymiana opony w niebezpiecznych miejscach, nie jest konieczna. Brak potrzeby wyposażenia pojazdu w koło zapasowe sprzyja oszczędności zasobów naturalnych, w tym zmniejsza równieżzużycie paliwa, dzięki ograniczeniu masy samochodu.

Opona Bridgestone Run Flat bije rekordy
Auto Świat
Opona Bridgestone Run Flat bije rekordy

Opony run flat zwiększają bezpieczeństwo drogowe oraz zmniejszają zanieczyszczenie środowiska naturalnego, dlatego są strategicznym produktem Bridgestone. Lider w technologii i produkcji opon Run Flat stawia sobie za cel dalszy rozwój tego segmentu rynku opon oraz zapewnienie stabilnego systemu dostaw wysokiej jakości opon run flat dla producentów samochodów i kierowców na całym świecie.

Jako pionier technologii Run Flat, Bridgestone zaprezentował pierwszą oponę tego typu we wczesnych latach osiemdziesiątych. Wówczas wyposażano w nią pojazdy dla osób niepełnosprawnych. Pierwszym pojazdem seryjnym na oponach runflat było Porsche 959 z 1987 roku.

Produkcja ogumienia w technologii Run Flat rośnie nieprzerwanie od 1999 roku. Wówczas to producenci samochodów zaczęli wdrażać specyfikację Run Flat dla coraz większej grupy pojazdów. Grupa Bridgestone produkuje opony runflat w sześciu swoich fabrykach, zlokalizowanych w czterech krajach - Japonii, Stanach Zjednoczonych, Polsce i Afryce Południowej.

Istnieją dwa rodzaje systemów runflat. Opona samonośna posiada grubszą ścianę boczną wykonaną z gumy odpornej na wysoką temperaturę oraz większą i wytrzymalszą drutówkę, aby zapobiec ruchom stopki na obręczy. Wszystko po to, aby opona z łatwością mogła przenieść obciążenie pojazdu i pasażerów nawet przy zerowym ciśnieniu powietrza. W drugimsystemie run flat z pierścieniem nośnym, w razie utraty powietrza, rdzeń w postaci pierścienia utrzymuje ciężar pojazdu i umożliwia kontynuację jazdy.

Autor Robert Rybicki
Robert Rybicki
Powiązane tematy:
materiał promocyjny

Sprawdź nr VIN za darmo

Zanim kupisz auto, poznaj jego przeszłość i sprawdź, czy nie jest kradziony lub po wypadku

Numer VIN powinien mieć 17 znaków