Głębokość rzeźby bieżnika została zwiększona do 81 milimetrów co może zmniejszyć koszt ogumienia (liczony na godzinę pracy pojazdu) nawet o 20 procent.

Opony MICHELIN X-Traction RD zostały opracowane do wozideł sztywnoramowych i są przystosowane do pracy w najtrudniejszych warunkach panujących na budowach i w kamieniołomach. Rzeźba bieżnika opony została zoptymalizowana, dzięki czemu trwałość opony wzrosła o 20 proc.

Do bieżnika opony została dodana dodatkowa warstwa gumy, przez co osiągnął on grubość 81 milimetrów. Dzięki temu, odporność opony na uszkodzenia wzrosła o 20 proc.

Klocki bieżnika zostały solidniej związane z warstwą gumy pod bieżnikiem. Aby uniknąć uszkodzenia opony przez ostre krawędzie kamieni blokujących się pomiędzy klockami bieżnika, opona MICHELIN X-Traction RD została wyposażona w system rowków, który wspomaga ewakuowanie ciał obcych. Opona sprawdza się w szczególności na błotnistych i rozmokniętych podłożach.

Konstruktorzy opony stosując nowe rozwiązania osiągnęli:

- przyczepność większą o 15 proc., dzięki czemu praca przebiega szybciej, szczególnie na błotnistej i rozmokłej powierzchni budów i kamieniołomów,

- zwiększoną precyzję prowadzenia pojazdu, bezpieczeństwo i większą manewrowość pojazdu,

- stopniowe wchodzenie opony w kontakt z podłożem, co redukuje drgania. Zdecydowanie poprawia to komfort i ogólne warunki pracy operatora.

Opona MICHELIN X-Traction RD została zaprojektowana w sposób, który ułatwia jej bieżnikowanie. Dzieje się tak dzięki masywnej konstrukcji bieżnika, który chroni karkas opony.

W 2010 roku, Michelin wprowadzi również na rynek nowy rozmiar opony do wozideł przegubowych MICHELIN X-Super Terrain AD - 29.5 R 25 i opony do dźwigów MICHELIN X-Crane AT 525/80 R25.