Subskrypcja Konto
  • Zaloguj się
  • Nie masz konta? Zarejestruj się
Twoje konto Ustawienia subskrypcji Półka wydań Wyloguj się
Auto Świat
  • Wiadomości
    • Aktualności
    • Auto Świat - Archiwum
    • Motocykle
    • Multimedia
    • Premiery
    • Targi Samochodowe
    • Turystyka
  • Używane
    • Co warto kupić
    • Rankingi aut używanych
    • Testy długodystansowe
    • Ogłoszenia
  • Porady
    • Prawo
    • Eksploatacja
    • Prawo jazdy
    • Kupno i Sprzedaż
    • Wszystko o LPG
    • Wszystko o silniku
  • Testy
    • Porównania samochodów
    • Testy nowych samochodów
  • Klasyki
    • Oldtimer
    • Youngtimer
  • TV
    • Auta bez ściemy
    • Auto Świat GO
    • Samochód Błażeja
    • Testy i prezentacje
    • Używane bez ryzyka
  • EV
    • Wiadomości
    • Testy
    • Porady
    • UTO
  • Polecamy
    • Sprawdź swój VIN
    • Poradniki zakupowe
    • Testy na prawo jazdy
    • Oferty Dealerów
    • Katalog samochodów
    • Auta elektryczne i hybrydowe
    • Dobry warsztat
    • - Porady dla kierowców
    • - Porady dla warsztatów
  • Treści premium
  • NAT 2022
  • ...

Wybierz samochód

Auto Świat Peugeot 307

Peugeot 307

Ikona samochodu

Peugeot 307 to samochód kompaktowy należący do segmentu C. Pojazd pojawił się w 2001 roku jako następca modelu. Auto bardzo szybko zdobyło popularność, a w 2002 roku 307-ka otrzymała tytuł Europejskiego Samochodu Roku.

Peugeot 307 początkowo występował jako 3- oraz 5-drzwiowy hatchback. Rok po debiucie na rynku pojawiło się 5-drzwiowe kombi Break/SW, a w kolejnym roku 2-drzwiowy coupe-cabrio CC. Peugeot produkował także 4-drzwiowego sedana, jednak nie był on dostępny w Europie. 307-ka konstrukcyjnie opiera się na zmodyfikowanej płycie podłogowej poprzednika. Co ciekawe, kombi miało o 10 cm większy rozstaw osi niż hatchback. Kombi miało w II rzędzie siedzeń 3 osobne, demontowalne fotele dla pasażerów, a w razie potrzeby, w odmianie SW, można było zamontować jeszcze trzeci rząd.

Stylistycznie 307-ka podążała za pozostałymi modelami z gamy Peugeota – dynamiczne linie, wąskie i głęboko sięgające reflektory oraz charakterystyczny „uśmiech” w przednim zderzaku były znakami rozpoznawczymi auta. W 2005 roku przeprowadzono facelifting francuskiego kompakta, który przyniósł zmodernizowany pas przedni, nowe tylne światła, zmieniono wyposażenie oraz poprawiono elektronikę. To właśnie ta ostatnia była powodem późniejszej złej sławy 307-ki. Istniało ryzyko dostania się wody do instalacji, co skutkowało zwarciem i pożarem.

Podstawową jednostką był 1,4-litrowy benzyniak generujący 75 lub 88 KM. Większy, 1,6-litrowy silnik dysponował 110 KM, a największy 2-litrowy motor – 140 lub 177 KM. Turbodiesle HDi miały pojemność 1.4, 1.6 oraz 2 litrów i rozwijały kolejno 68, 90/110 oraz 90/109/136 KM. Moc kierowana była na przednią oś za pomocą 4-stopniwoego „automatu” bądź 5- lub 6-biegowej skrzyni manualnej.

W 2008 roku zakończono produkcję Peugeota 307, a jego następcą został model 308. Rywalami 307-ki są m.in. Honda Civic, Ford Focus oraz Renault Megane.

Peugeot 307 - generacje

Ikona samochodu

Peugeot 307 (2001 - 2008)

Peugeot 307 - powiązane artykuły

Auta gorsze niż myślisz! Awaryjne, nietrwałe, drogie w naprawach i popularne

Auta gorsze niż myślisz! Awaryjne, nietrwałe, drogie w naprawach i popularne

Ani renomowana marka, ani popularność modelu nie są gwarancją, że dany samochód można kupować w ciemno. Nawet najlepszym firmom zdarzają się wpadki. Pokazujemy, których wersji lepiej się wystrzegać i jak je odróżnić od tych godnych polecenia.

Używane kombi za grosze - Fiat Stilo kontra Peugeot 307 i Toyota Corolla

Używane kombi za grosze - Fiat Stilo kontra Peugeot 307 i Toyota Corolla

Niedrogie, ale w miarę nowoczesne i praktyczne auta używane przeżywają ostatnio którąś z kolei młodość. Sprawdzamy, które z trójki Toyota Corolla, Fiat Stilo i Peugeot 307 zasługuje na tytuł króla kompaktowych kombi za grosze.

W Ukrainie przerobili kabriolet na auto bojowe. Trudno poznać co to za model

W Ukrainie przerobili kabriolet na auto bojowe. Trudno poznać co to za model

W sieci opublikowano zdjęcie Peugeota 307 CC, ale dość niezwykłego i mocno przerobionego. Wygląda, jakby wyjechał z planu filmu "Mad Max" i służy jako pojazd zwiadowczy w Ukrainie.

Używane auto za 5 tys. zł, które tanio naprawisz

Używane auto za 5 tys. zł, które tanio naprawisz

Nie sztuką jest kupić tani samochód, sztuką jest go utrzymać! Na rynku bardzo dużo jest aut za około 5 tys. zł, ale nie wszystkie są warte ryzyka. Pierwszą sprawą jest stan egzemplarza, ale nie mniej ważne jest minimalizowanie dodatkowych wydatków przez wybór odpowiedniego modelu.

Duże kombi za 10 tys. zł - jest z czego wybierać

Duże kombi za 10 tys. zł - jest z czego wybierać

Internet pęka w szwach od kombi, których ceny nie przekraczają 10 tys. zł. Na jednym z portali aukcyjnych tego typu samochodów w przedziale 9-10 tys. zł naliczyliśmy przeszło 1,5 tys. Najwięcej było ich w województwach: mazowieckim, śląskim i wielkopolskim. Dominują samochody klasy średniej, ale sporo jest też kompaktów.

Dobre kombi za 10 tys. zł - idealne dla większej rodziny

Dobre kombi za 10 tys. zł - idealne dla większej rodziny

Długa lista wersji silnikowych i wyposażeniowych, mnóstwo modeli – amatorzy kombi za 10 tys. zł powinni wziąć pod uwagę kompakty, bo oferują naprawdę szeroki wybór, a to ułatwia dopasowanie do potrzeb.

Top 10 - trwałe i niedrogie kabriolety. Przegląd rynku

Top 10 - trwałe i niedrogie kabriolety. Przegląd rynku

Na rynku nie brakuje używanych kabrioletów. Pytanie: które z nich są trwałe i niedrogie w utrzymaniu? Polecamy 10 takich modeli o różnym charakterze i w różnej cenie

Używane bez ryzyka: Peugeot 307 SW kontra Opel Astra Caravan

Używane bez ryzyka: Peugeot 307 SW kontra Opel Astra Caravan

W drugim odcinku "Używanych bez ryzyka" porównujemy dwa kompaktowe kombi z benzynowymi silnikami. Nasz budżet wynosi 17 tys. zł. Który samochód będzie lepszym wyborem?

TOP 5: Używane auta za 10 tys. zł dla rodziny

TOP 5: Używane auta za 10 tys. zł dla rodziny

Kwota 10 tys. zł wystarczy na zakup rodzinnego auta, musicie tylko pamiętać, żeby wybrać te modele, które nawet w przypadku awarii nie nadszarpną zbyt mocno waszego budżetu. Przedstawiamy pięć naszych propozycji.

15 ryzykownych samochodów za 10 tys. zł

15 ryzykownych samochodów za 10 tys. zł

Zakup dobrego auta za 10 tys. zł nie jest łatwy. Nie dość, że na rynku spotkacie wiele egzemplarzy w złym stanie, to na dodatek zdarzają się szczególnie ryzykowne wersje. Które modele mogą narazić was na kosztowne awarie?

Kompakty tanie w naprawach i w atrakcyjnej cenie 8-10 tys. zł

Kompakty tanie w naprawach i w atrakcyjnej cenie 8-10 tys. zł

Kupując samochód kompaktowy za 8-10 tys. zł, zastanawiamy się, ile będzie kosztowało jego utrzymanie. Niestety, niemal niezależnie od dokonanego wyboru każde auto tego typu będzie wymagało napraw – jeśli będziecie mieli szczęście, to nie od razu, ale jest to mało prawdopodobne

Top 10 - auto dla dużej rodziny za 10-20 tys. zł

Top 10 - auto dla dużej rodziny za 10-20 tys. zł

Rodzinne auta za kilkanaście tys. zł są bardzo poszukiwane. Na rynku nie brakuje ciekawych propozycji z różnych segmentów. Sprawdziliśmy, które są warte zainteresowania

Kompakty z dobrym dieslem w cenie od 5 do 35 tys. zł

Kompakty z dobrym dieslem w cenie od 5 do 35 tys. zł

Auto kompaktowe z dieslem to ciekawy kompromis między wielkością a spalaniem. Który model wybrać, żeby eksploatacja była bezproblemowa? Poznajcie nasze typy w cenie od 5 do 35 tys. zł

Używane auta kompaktowe za 15 tys. zł - Sprawdzamy 11 aut klasy C

Używane auta kompaktowe za 15 tys. zł - Sprawdzamy 11 aut klasy C

Średnia cena importowanego auta wynosi ok. 15 000 zł. Za te pieniądze można kupić różne samochody małe i duże, z dieslem lub benzyniakiem, 5- i 10-letnie.

Top 10: najtańsze auta coupé-cabrio na rynku!

Top 10: najtańsze auta coupé-cabrio na rynku!

Tanie, stylowe i na każdą porę roku – auta coupé-cabrio mają wiele zalet i jest ich naprawdę dużo na rynku! Prezentujemy Top 10 najtańszych samochodów tego typu, które są dostępne na polskim rynku.

Używany Peugeot 308: poznaj największe wady i zalety francuskiego kompaktu

Używany Peugeot 308: poznaj największe wady i zalety francuskiego kompaktu

Z powodu wpadek poprzednika Peugeot palił się ze wstydu. Model 308 musiał więc udowodnić, że kompakty z logo lwa na masce potrafią być nie tylko stylowe i praktyczne, lecz także trwałe. Udało się?

Niezawodne kompakty: Peugeot 307 - lew z problemami!

Niezawodne kompakty: Peugeot 307 - lew z problemami!

Francuski hatchback to przede wszystkim hit sprzedaży. W sumie klienci kupili grubo ponad 3 miliony egzemplarzy! Poza tym 307 bije konkurentów na głowę pod względem stylistyki, oferuje nowoczesną kabinę i zaawansowane diesle, które pracują na przysłowiowej kropelce. Czy coś jest w stanie popsuć tak idealny wizerunek?

Fiat Bravo pokonał konkurentów! Poznaj wyniki wielkiego testu aut kompaktowych

Fiat Bravo pokonał konkurentów! Poznaj wyniki wielkiego testu aut kompaktowych

W końcu nadeszła chwila prawdy, to już czwarty odcinek naszego testu aut kompaktowych organizowanego w ramach akcji Co Kupić wasze Autotesty. Nasi kierowcy testowi sprawdzili już auta statycznie, podczas prób na torze oraz w ruchu drogowym po trzech próbach pierwsze miejsce zajmowała Skoda Octavia, drugie Fiat Bravo, trzecie Renault Megane, czwarte Volkswagen Golf i piąte Peugeot 308.

Darmowe sprawdzenie vin

Wprowadź Numer VIN
i sprawdź historię Pojazdu

Katalog Samochodów Auto Świat

ABARTH ALFA ROMEO ALPINA ALPINE ASTON MARTIN AUDI BENTLEY BMW BUICK CADILLAC CHEVROLET CHRYSLER CITROËN CUPRA DACIA DS FERRARI FORD Fiat HONDA Hyundai INFINITI JAGUAR JEEP KIA LADA LAMBORGHINI LANCIA LAND ROVER LEXUS MASERATI MAYBACH MAZDA MERCEDES-BENZ MINI (BMW) Mitsubishi NISSAN OPEL PEUGEOT Porsche RENAULT SAAB SEAT SSANGYONG SUBARU SUZUKI Skoda TATA Toyota VOLKSWAGEN Volvo WAZ LADA
  • Reklama
  • Redakcja
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Usługi IT
  • Mapa serwisu
Polecane serwisy
  • KomputerSwiat.pl
  • Newsweek
  • Przegląd sportowy
  • Literia
  • Program TV
  • Pogoda
© 2023 Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o.
Powered by Ring Publishing
Developed by RAS Tech
Narodowy Auto Test