Pierwszy test sedana (Peugeot 508: czy jeździ tak samo jak wygląda?) wykazał duży potencjał modelu, a przejażdżka kombi utwierdziły nas w przekonaniu, że mamy do czynienia z ciekawą alternatywą dla VW Passata, Opla Insignii czy Toyoty Avensis.
Zgrabna sylwetka 508 SW przyciąga wzrok pełną elegancji opływową linią, która nadaje autu lekkość i zarazem dynamiczny charakter. Co ważne, atrakcyjne kształty nadwozia nie wpłynęły negatywnie na funkcjonalność wnętrza. Wysoko otwierana tylna klapa (opcjonalnie może być wyposażona w zdalnie sterowane siłowniki elektryczne) i nisko położony próg załadunkowy ułatwiają pakowanie bagażu.
Pojemność bagażnika przy standardowym ustawieniu siedzeń sięga 560 l, a po ich złożeniu (wystarczy pociągnąć za uchwyt na ściance bocznej) wzrasta do 1598 l. Pod podłogą wygospodarowano miejsce na dodatkowy, 42-litrowy schowek na drobiazgi.
Przydatnym rozwiązaniem jest ponadto możliwość wykorzystania sztywnego dywanika do podziału przestrzeni ładunkowej na mniejsze strefy. Specjalne haki i elastyczna siatka zapobiegają przesuwaniu się przedmiotów. Ilość miejsca dla pasażerów zarówno na przednich, jak i tylnych siedzeniach, nie budzi większych zastrzeżeń.
W topowej wersji modelu – 508 SW GT – źródłem napędu jest wysokoprężny silnik 2.2 HDI o mocy 204 KM (to znacznie więcej niż proponują główni konkurenci), współpracujący z 6-biegowym „automatem”. Takie połączenie idealnie sprawdza się podczas dynamicznej jazdy po autostradzie, gdzie przy prędkości 130 km/h jednostka osiąga 2100 obr./min i we wnętrzu jest właściwie niesłyszalna.
Nawet przy 160 km/h do uszu kierowcy dociera tylko szum powietrza opływającego nadwozie. Potężny moment obrotowy – 450 Nm – gwarantuje z jednej strony doskonałą elastyczność, a z drugiej, podczas gwałtownego ruszania, buksowanie przednich kół i angażowanie pokładowej elektroniki (zwłaszcza na śliskiej nawierzchni). W tym jednak przypadku od nadmiaru głowa nie boli.
Zawieszenie (w GT z podwójnymi wahaczami z przodu) zapewnia wysoki komfort jazdy i bezproblemowe pokonywanie nierówności.
Gama 508 SW obejmie 6 wersji silnikowych. Polskie ceny i specyfikacje wyposażenia poznamy w lutym.
Podsumowanie: Nowe kombi Peugeota to bardzo udany samochód, może bardziej komfortowy i elegancki niż sportowy, ale z pewnością godny uwagi. Na pochwałę zasługują: precyzyjny układ kierowniczy, dopracowane zawieszenie i wysoka jakość wykończenia. Otwarta jest jeszcze kwestia cen, ale te z rynku niemieckiego są atrakcyjne na tle konkurencji.