Auto Świat Peugeot i-Cockpit: jeszcze ładniejszy i jeszcze wygodniejszy

Peugeot i-Cockpit: jeszcze ładniejszy i jeszcze wygodniejszy

W nowej generacji modelu 3008 debiutuje druga generacja Peugeot i-Cockpit, czyli pomysł francuskiej marki na ergonomiczne wnętrze samochodu. Trzeba przyznać, że producent poszedł na całość i, jak widać, ryzyko się opłacało. Projekt nie tylko wygląda futurystycznie, ale co ważne jest też wygodny w obsłudze.

Peugeot i-Cockpit, czyli pomysł francuskiej marki na efektowne i ergonomiczne wnętrze przyszłości
Zobacz galerię (10)
Onet
Peugeot i-Cockpit, czyli pomysł francuskiej marki na efektowne i ergonomiczne wnętrze przyszłości

Peugeot i-Cockpit drugiej generacji ma teraz kierownicę spłaszczona nie tylko na dole, ale także na szczycie, dzięki temu uporano się z problemem, jaki istniał w pierwszej generacji: koło kierownicy zasłaniało część wskaźników. Klasyczne zegary zastąpił ponad 12-calowy ekran LCD, a to wszystko dostępne jest już w bazowej wersji modelu 3008.

Dzięki zastosowaniu cyfrowego wyświetlacza wygląd zegarów można dobrowolnie przekształcać. Dostępne są cztery stałe motywy, które szybko i łatwo zmienia się za pomocą pokrętła umieszczonego na kierownicy, oraz ustawienia osobiste, w których to od nas zależy, co będzie wyświetlane na ekranie.

Żródło: Onet

Wśród stałych motywów do wyboru mamy: układ z klasycznym kształtem zegarów lub w postaci futurystycznych „ringów” oraz wersję minimalistyczną, gdzie wyświetlana jest tylko prędkość w formie cyfrowej. Ekran wyświetlacza można też zamienić w dużą nawigację, podobnie jak w Audi czy nowym Volkswagenie Golfie.

Żródło: Onet

To jednak nie koniec nowinek. Na konsoli środkowej znalazł się kolejny – w tym przypadku 8-calowy – dotykowy monitor systemu i-Cockpit. Za jego pomocą obsługujemy nie tylko radio, ale i większość funkcji auta. Skomplikowane? Niekoniecznie, konstruktorzy wpadli na genialny w swojej prostocie pomysł. Pod ekranem umieszczono przyciski, które są skrótem do wszystkich istotnych funkcji zarządzanych z poziomu wyświetlacza. Czyli między innymi: klimatyzacji, nawigacji, multimediów, technologi łączenia z telefonem (korzystając z Apple CarPlay lub Mirror-link), zarządzać asystentami kierowcy czy pakietem sensorycznym.

Żródło: Onet

Ten ostatni zawiera kilka funkcji. Za pomocą menu możemy regulować natężenie oświetlenia wnętrza, tryb jazdy („normal” lub „sport”) i przełączać się pomiędzy dostępnymi w aucie... perfumami, które jeśli tylko będziemy chcieli mogą wydobywać się z nawiewów Peugeota – dostępne są 3 różne zapachy. Wybierać można także jeden z 6 trybów masażu w fotelu kierowcy oraz pasażera – tę funkcję można też uruchamiać bezpośrednio za pomocą przycisku znajdującego się z boku siedziska.

Żródło: Onet

Na pokładzie znajdziemy też panel do indukcyjnego ładowania telefonu i nawigację 3D z funkcją TomTom Traffic, dzięki której na bieżąco mamy dostęp do informacji o natężeniu ruchu na drodze i np. cenach benzyny lub oleju napędowego na pobliskich stacjach paliw.

Dalszy ciąg artykułu pod materiałem wideo

Kokpit jest ekstrawagancki, ale, co ważne, dobrze wykonany – zastosowane plastiki są miękkie, ciekawie wygląda także materiał, który poprowadzono od drzwi kierowcy poprzez kokpit, aż po do drzwi pasażera. Nie znajdziemy tu imitacji aluminium, przyciski wykonane są z metalu albo gumowanego tworzywa, a wszystko jest solidnie spasowane. Trzeba przyznać, że tym projektem Peugeot wysoko postawił porzeczkę konkurencji, nawet tej z segmentu premium.

Powiązane tematy:
materiał promocyjny

Sprawdź nr VIN za darmo

Zanim kupisz auto, poznaj jego przeszłość i sprawdź, czy nie jest kradziony lub po wypadku

Numer VIN powinien mieć 17 znaków