Logo

Piąty wymiar luksusu

Robert Rybicki
Robert Rybicki

Koncern z Monachium przez lata zdążył nas przyzwyczaić, że produkuje wysoko zaawansowane technicznie auta. Nie inaczej jest także w przypadku najnowszej odmiany X5, pod maską której znalazł się zmodernizowany silnik V8, rozwijający moc 355 KM. W stosunku do poprzedniej wersji widlasta jednostka ma większą o 11 proc. moc, pozwala uzyskiwać lepsze przyspieszenie i ma mniejsze zapotrzebowanie na paliwo. Przy sporych gabarytach i masie ponad 2 ton X5 4.8i rozpędza się do "setki" w czasie identycznym jak kompaktowy VW Golf z motorem 3.2 VR6 (6,5 s). Ale nie tylko osiągi silnika są zbliżone do aut sportowych.Świetne prowadzenie gwarantuje układ jezdny z wielowahaczowym zawieszeniem i napędem 4x4 (xDrive), wspomagany elektroniką. Bezpieczeństwo na szybko pokonywanych zakrętach zapewnia aktywny układ kierowniczy (6050 zł), współpracujący z elektronicznie sterowanymi stabilizatorami przechyłów oraz regulowaną sztywnością amortyzatorów - system Adaptive Drive (opcja za 15 330 zł). Pełną kontrolę nad pojazdem zapewniają także seryjne opony Runflat (pozwalają na jazdę po przebiciu) oraz system DSC (odpowiednik ESP). Komfort zapewnia ekskluzywnie wykończona, przestronna kabina z pojemnym bagażnikiem (620/1750 l), która pomieści teraz nawet 7 pasażerów (dopłata za trzeci rząd foteli 6850 zł).

Autor Robert Rybicki
Robert Rybicki
Powiązane tematy: Testy 4x4
Przeczytaj skrót artykułu
Zapytaj Onet Czat z AI
Poznaj funkcje AI
AI assistant icon for Onet Chat

To jest materiał Premium

Dołącz do Premium i odblokuj wszystkie funkcje dla materiałów Premium:

czytaj słuchaj skracaj

Dołącz do premium
Skrót artykułu