Reprezentatywny Chrysler 300C, jako najczęściej wyróżniany samochód osobowy w 2005 roku znany jest ze atrakcyjności wyglądu. Ale badania dotyczyły także określenia atrybutów wpływających na postrzeganie urody, wskazania twarzy uosabiających pojęcie przystojnego mężczyzny i urody kobiecej, budzącego zachwyt samochodu, a także - znalezienia definicji piękna.

Za najprzystojniejszego mężczyznę uznano Brada Pitta (29% odpowiedzi), a najpiękniejszą kobietą została Halle Berry (31%) - przed Robertem Redfordem (26%), Johnnym Depp’em (19%) oraz Audrey Hepburn (21%) i Julią Roberts (19%).

Wyniki badania pokazują, iż symetria, proporcjonalność i wdzięk to najważniejsze atrybuty  przystojnej i pięknej twarzy. Uważa tak odpowiednio 41 i 23% respondentów. Tym niemniej 74% jest zdania, iż uroda ma głębsze podłoże niż sam wygląd, a 45% - iż istotnym elementem definicji piękna są cechy charakteru.

"Efektem połączenia symetrii i wdzięku jest zawsze piękno - twarzy człowieka lub "twarzy" samochodu" - twierdzi dr Darrick Antell, znany nowojorski  dyplomant Amerykańskiej Izby Chirurgii Plastycznej - "Lecz  na odbiór wyglądu i odczucia emocjonalne ogromny wpływ ma także głębia charakteru i atrakcyjna osobowość."

W kategorii motoryzacyjnej okazało się, iż dla 74% respondentów samochody mają "atrakcyjne oblicza" przy czym Chrysler 300C został sklasyfikowany na drugim miejscu - tuż za Lamborghini. "Badanie to uczy, iż na pojęcie "przystojnej lub atrakcyjnej twarzy" składa się szereg czynników, a dotyczy to także ocen estetyki samochodowej" - powiedział John Greenberg, wiceprezes Goodmind LLC.

Co nam w duszy gra: zdaniem 34% respondentów "przystojna twarz" jest wynikiem wewnętrznego piękna, a 38% - dobrej konstrukcji genetycznej. Pierwsze wrażenie niemal dwie trzecie (64%) respondentów wyrabia sobie po wyglądzie twarzy drugiej osoby. Zwracają najpierw uwagę na jego/jej oczy. Prawie połowa respondentów (46%) twierdzi, iż najbardziej seksowym wyrazem twarzy jest "nieśmiały uśmiech", a kobiety częściej (61%) niż mężczyźni (50%) opisują piękno "jako mające głębsze podłoże".

Oprócz klasyfikacji urody gwiazd medialnych oraz samochodów badano także preferowane cechy charakterystyczne, atrybuty, cechy szczególne oraz zarysy i kształty twarzy uznawanych za piękne. Ankietowano wzorcową grupę 1073 osób w wieku ponad 18 lat zamieszkujących obszar USA, w tym 504 mężczyzn i 569 kobiet.