Udział w takim rajdzie jest zapewne marzeniem każdego miłośnika motoryzacji i wielkich przygód. Tadeusz Wesołowski o udziale w tym rajdzie myślał od kilku lat. W zaprzyjaźnionym warsztacie przygotowanoo Jaguara XK 150 z 1957 roku, a w marcu 2013 r. auto zostało wyekspediowane via Londyn do Pekinu.
Po raz pierwszy w historycznym rajdzie Pekin - Paryż wystartowała polska załoga. Na trasę 28 maja 2013 r. wyruszyło 96 zabytkowych aut, które na start dotarły niemalże z całego świata. Przez kilkanaście dni załogi jechały bezdrożami Chin, a następnie przez dziewięć dni pokonywały Mongolię. Kolejno przez Rosję, Ukrainę, Słowację, Austrię i Szwajcarię, dotarły do Francji.
Na metę zorganizowaną na paryskim Placu Vendome dotarły 84 załogi.
Obszerna relacja z udziału polskiej załogi w rajdzie Pekin - Paryż 2013 w najnowszym numerze tygodnika Auto Świat.
Natomiast w naszej galerii prezentujemy wybrane zdjęcia z różnych etapów podróży, których autorami są: Piotr Lubaczewski, Radek Wesołowski
Galeria zdjęć
Polska załoga na trasie morderczego maratonu.
Jak widać trasa wiodła również bezdrożami Chin i Mongolii.
Samochody tuż przed startem w Pekinie.
Samochody w tym rajdzie pochodziły z różnych epok.
Na starcie w Pekinie.
Polacy na mecie w Paryżu.
Uroczysty start polskiej załogi w Pekinie.
Jedyna polska załoga - Tadeusz Wesołowski i jego pilot Piotr Lubaczewski.
Takie widoki mieli uczestnicy rajdu w Chinach.
Część trasy wiodła też dobrej klasy autostradami.
Cóż za niecodzienny widok w Chinach.
Polska załoga podczas tankowania w Mongolii.
Uczestnicy rajdu spali także w namiotach.
Bentley Sports Derby z australijską załogą Daniel Schoch i Shaneen Pointing musiała przemarznięcie na mongolskiej pustyni ratować polską Żołądkową Gorzką.
Polska załoga na trasie w Mongolii.
Już dotarli do Europy.
To codzienny widok, który pozwolił na reanimowanie zdewastowanych jazdą po bezdrożach pojazdów.
Z Jaguarem polskiej załogi fotografowały się piękne Rosjanki.
Nie zawsze na trasie świeciło słońce.
Charakterystyczna tablica rajdu.
Załogi musiały przebijać się również przez zaśnieżone tereny górskie.
Zabytkowe auta z trudem wytrzymywały jazdę po mongolskich bezdrożach.
Przeszkodę stanowiły również rzeki.
Niektórzy kierowcy jechali na całość.
Czy ten mostek wytrzyma?
Jedyna polska załoga na mecie w Paryżu.
Polska załoga z charakterystyczną biało-czerowną flagą.
Chwila wytchnienia dla załóg i samochodów na biwaku.