W październiku import używanych samochodów pozostał na prawie niezmienionym poziomie w porównaniu do poprzedniego miesiąca. W tym miesiącu do Polski sprowadzono 63 933 pojazdy używane.

Październikowy rezultat jest niższy od ubiegłorocznego o 6,77 proc. (4643 sztuki), a w porównaniu do września 2010 roku (63 578 sprowadzonych samochodów) oznacza wzrost o 0,56 proc.

Łącznie od początku roku sprowadzono 627 612 aut, o 5,75 proc. więcej niż w okresie styczeń - październik 2009 roku. Dynamika rynku samochodów używanych z importu słabnie już kolejny raz, gdyż jeszcze na koniec marca wzrost rok do roku wynosił blisko 29 proc., na koniec kwietnia ponad 24 proc., maja - niespełna 20 proc., czerwca  - 15,81 proc.,  sierpnia - 10,06 proc., a września - 7,33 proc.

W październiku nieznacznie polepszyła się struktura wiekowa samochodów z importu. Wzrósł udział najmłodszych aut, w wieku do 4 lat, i wyniósł 12,40 proc., wobec 12,00 proc. we wrześniu; udział aut w wieku od 4 do 10 lat nieco spadł - do 45,26 proc., wobec 45,60 proc. we wrześniu. Na prawie niezmienionym poziomie pozostał udział pojazdów najstarszych, w wieku powyżej 10 lat, które stanowiły w październiku 42,34 proc. wszystkich sprowadzonych samochodów używanych, podczas gdy  we wrześniu było ich 43,40 proc.

Od początku roku samochody w wieku od 4 do 10 lat były najliczniej reprezentowaną grupą importowanych aut używanych i stanowiły 46,12 proc. wszystkich sprowadzonych samochodów. Udział aut w wieku powyżej 10 lat wyniósł 43,24 proc., a pojazdów do 4 lat - 10,64 proc.

W rankingu najczęściej sprowadzanych samochodów używanych pierwsza piątka marek (Volkswagen, Opel, Renault, Ford i Audi) pozostaje bez zmian w porównaniu do rezultatów z września. Wszystkie marki z tej piątki zanotowały spadek  liczby sprowadzonych aut, największy - Volkswagen (-11,16 proc.), najmniejszy - Renault (-6,18 proc.). Największy spadek spośród wszystkich notowanych w tym zestawieniu marek odnotował Mercedes - 22,20 proc., największy wzrost zaś należał do Toyoty - o 9,08 proc. W środkowej części tabeli Mazda spadła na 10. pozycję, a Toyota awansowała na 9. Podobnie jak we wrześniu tabelę zamykają: Citroen, Fiat, Nissan i Volvo.