• Zakończyła się seria letnich eventów edukacyjnych prowadzonych w ramach kampanii Bezpieczna Autostrada
  • Celem 21 spotkań z kierowcami było szerzenie wiedzy na temat prawidłowego poruszania się po autostradach oraz zasad udzielania pierwszej pomocy
  • Kampania organizowana przez Compensę i Centrum Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego w Łodzi (CBRD) będzie trwała do końcu roku

- Chcieliśmy prowadzić akcję na szeroką skalę i to nam się bez wątpienia udało. Liczymy, że efektem naszego działania będzie poprawa bezpieczeństwa na polskich autostradach, bo obecna sytuacja jest po prostu zła. Kierowcy często nie znają lub nie chcą stosować się do podstawowych zasad jazdy po tego rodzaju drogach. Jeżdżą za szybko, nie zachowują bezpiecznej odległości, nieumiejętnie korzystają z prawego i lewego pasa, nieprawidłowo włączają się do ruchu… Lista jest długa, co prowadzi do wniosku, że systematyczna praca nad „autostradową świadomością” ma sens – mówi Karolina Tworzydło, dyrektor Biura Marketingu i PR z Compensy.

Potwierdzają to dane. Z szacunków CBRD w Łodzi wynika, że nawet 80% kierowców ma problem ze znajomością zasad jazdy po autostradach. A NIK ocenia, że liczba wypadków na każdy 1 tys. kilometrów dróg szybkiego ruchu jest aż 5-krotnie większa niż na drogach innych rodzajów.

- Przypominaliśmy o tym kierowcom i mamy nadzieję, że te informacje wpłyną na styl ich jazdy. Oprócz tego skupialiśmy się na kwestii ratownictwa medycznego. Uczulaliśmy użytkowników dróg na konieczność sprawnego tworzenia korytarzy życia, a także prowadziliśmy szkolenia z pierwszej pomocy. I muszę powiedzieć, że ta część naszych aktywności cieszyła się wyjątkowo dużą popularnością – dodaje Tomasz Zagajewski z CBRD w Łodzi.

Podczas letnich akcji rozdano prawie 5 tys. sakiewek życia. Poza tym zabandażowanych zostało 500 fikcyjnych ran, do czego zużyto ok. 5 km bandaży. Uczestnicy 2,5 tys. razy reanimowali dostępne w strefach bezpieczeństwa fantomy. Osoby prowadzące kampanię miały poza tym okazję 5-krotnie w praktyce wykorzystać swoje umiejętności, realnie udzielając pierwszej pomocy potrzebującym.

Koniec letnich eventów nie oznacza końca akcji Bezpieczna Autostrada. W planach organizatorów jest przeprowadzenie do końca 2018 roku kolejnych 6 z 10 przewidzianych przeprowadzonych zostanie łącznie szkoleń dla pracowników autostrad i zlokalizowanych na nich stacjach. Z kolei w długi weekend otwierający listopad na bramkach autostradowych już po raz drugi dystrybuowane będą materiały informacyjne. Podczas pierwszej edycji, która miała miejsce podczas ferii zimowych, rozdano 150 tys. materiałów. W ciągu całej akcji rozdanych zostanie ponad 350 tys. materiałów.