Logo
PoradyEksploatacjaBadanie zużycia paliwa po nowemu

Badanie zużycia paliwa po nowemu

Nowe auta palą znacznie więcej, niż obiecują to producenci? Wkrótce ma się to zmienić: cykl pomiarowy WLTP ma lepiej odwzorowywać rzeczywiste warunki drogowe.

Nowe pomiary zużycia paliwa
Deutsche Umwelthilfe
Nowe pomiary zużycia paliwa
  • Zużycie paliwa jest obecnie większe średnio o 42 proc. w porówananiu z danymi fabrycznymi
  • Od września wszystkie nowe auta będą musiały mieć podawane zużycie paliwa według nowych norm
  • Wygląda na to, że cenniki wersji i wyposażenia będą w przyszłości znacznie uproszczone
  • Dużo czytania, a mało czasu? Sprawdź skrót artykułu

Powoli zaczęliśmy już przyzwyczajać się do tego, żeby deklarowane przez producentów zużycie paliwa traktować z przymrużeniem oka. Skoro w danych technicznych piszą, że samochód ma palić średnio – dajmy na to – np. 4,5 litra, to w rzeczywistości pewnie będzie to 6 czy 7 l/100 km. Takie odchyłki już od dawna mało kogo wzburzają – tak jest i tyle, a świadomi nabywcy bardziej ufają niezależnym testom niż deklaracjom producentów. Warto sobie jednak uświadomić, że kiedyś wcale tak nie było.

Autor Piotr Szypulski
Piotr Szypulski
Dziennikarz AutoŚwiat.pl
Pokaż listę wszystkich publikacji
Przeczytaj skrót artykułu
Zapytaj Onet Czat z AI
Poznaj funkcje AI
AI assistant icon for Onet Chat
Skrót artykułu

To jest materiał Premium

Dołącz do Premium i odblokuj wszystkie funkcje dla materiałów Premium:

czytaj słuchaj skracaj

Dołącz do premium