Auto Świat Porady Eksploatacja Badanie zużycia paliwa po nowemu

Badanie zużycia paliwa po nowemu

Nowe auta palą znacznie więcej, niż obiecują to producenci? Wkrótce ma się to zmienić: cykl pomiarowy WLTP ma lepiej odwzorowywać rzeczywiste warunki drogowe.

Nowe pomiary zużycia paliwa
Deutsche Umwelthilfe
Nowe pomiary zużycia paliwa
  • Zużycie paliwa jest obecnie większe średnio o 42 proc. w porówananiu z danymi fabrycznymi
  • Od września wszystkie nowe auta będą musiały mieć podawane zużycie paliwa według nowych norm
  • Wygląda na to, że cenniki wersji i wyposażenia będą w przyszłości znacznie uproszczone

Powoli zaczęliśmy już przyzwyczajać się do tego, żeby deklarowane przez producentów zużycie paliwa traktować z przymrużeniem oka. Skoro w danych technicznych piszą, że samochód ma palić średnio – dajmy na to – np. 4,5 litra, to w rzeczywistości pewnie będzie to 6 czy 7 l/100 km. Takie odchyłki już od dawna mało kogo wzburzają – tak jest i tyle, a świadomi nabywcy bardziej ufają niezależnym testom niż deklaracjom producentów. Warto sobie jednak uświadomić, że kiedyś wcale tak nie było.

Autor Piotr Szypulski
Piotr Szypulski
Dziennikarz AutoŚwiat.pl
Pokaż listę wszystkich publikacji