•  Większą awaryjność mają rozruszniki, które nie są w wystarczający sposób osłonięte przed działaniem czynników zewnętrznych
  • Właściciele leciwych samochodów, oszczędzając, przechodzą na olej półsyntetyczny lub nawet mineralny, co w rezultacie może udaremnić poranny rozruch
  • Niskie temperatury czy wilgoć nie powinny zaszkodzić sprawnemu i naładowanemu akumulatorowi

Śliskie, dziurawe drogi i nieostrożna jazda – uwaga na zawieszenie

Ujemne temperatury i opady śniegu mają duży wpływ na stan dróg. To z kolei może przełożyć się bezpośrednio na kondycję zawieszenia w samochodach. Jak zauważają specjaliści, po zimie częściej występują problemy z zawieszeniem i układem kierowniczym, uszkadzanymi wskutek wjechania w dziurę czy na niewidoczny, zasypany śniegiem krawężnik.

– Warunki atmosferyczne były to tej pory wyjątkowo przyjazne. Trzeba jednak pamiętać, że zima może nas jeszcze zaskoczyć. Usterki układu kierowniczego czy zawieszenia mogą przez jakiś czas być niewyczuwalne dla kierowców, szczególnie kiedy warunki na drogach nie należą do łatwych. Jednak jazda z niesprawnym elementem zawieszenia najczęściej odbija się negatywnie także na innych częściach układu i powoduje poważniejsze usterki – mówi Adam Lehnort, ekspert ProfiAuto.