Tylko podczas ostatniego sezonu zimowego T.C. Dębica S.A. sprzedała ponad 1,5 mln opon zimowych. Na bieżący, oprócz szerokiej i sprawdzonej oferty opon Dębica FRIGO, firma proponuje zmotoryzowanym także nowe rozmiary kierunkowej opony o najwyższych parametrach trakcyjnych FRIGO DIRECTIONAL oraz ogumienie do samochodów dostawczych QUARTET FRIGO.Cała rodzina opon zimowych: FRIGO, FRIGO DIRECTIONAL oraz QUARTET FRIGO swoje zalety ukazuje tam, gdzie na kierowców czekają zimowe pułapki, tj. trudna do pokonania warstwa śniegu czy luźna, ale śliska warstwa pośniegowego błota. Pozwalają one wtedy na znaczne skrócenie drogi hamowania, ułatwiają ruszanie z miejsca i pewne prowadzenie samochodu, także po krętych odcinkach. Ich nowoczesna konstrukcja (zwłaszcza kierunkowa opon FRIGO DIRECTIONAL) idealnie sprawdza się w każdych zimowych warunkach, zarówno na szybkiej autostradzie, jak i wysoko w górach.
Badania wykazują, że szczególną zaletą opon DĘBICA FRIGO DIRECTIONAL jest wysoka przyczepność do podłoża w momencie przyspieszania i hamowania. Zoptymalizowana podziałka klocków rzeźby bieżnika zimowych opon z Dębicy sprawia, że podróżując nawet po suchej nawierzchni emitują one niski poziom hałasu i wibracji. Dodatkowo niska ścieralność gumy gwarantuje wysokie przebiegi, a co za tym idzie, możliwość bezproblemowej eksploatacji przez wiele sezonów. Ciekawe, że opony zimowe są bardziej odporne na aquaplaning niż opony letnie, ponieważ mają bardziej otwartą rzeźbę bieżnika, zaś jej głębokość jest również większa niż w oponach letnich. Dodatkową zaletą kierunkowych opon zimowych (np.Dębica Frigo Directional) jest specjalny układ rowków zapewniający optymalne odprowadzenie wody.
Generalnie biorąc, w warunkach zimowych opony zimowe przewyższają opony letnie we wszystkich parametrach związanych z bezpieczeństwem jazdy. Warto zaznaczyć, że zmiana opon letnich na zimowe jest szczególnie ważna, gdy samochód wyposażony jest w opony letnie typu High Performance (opony o symbolach prędkości H i wyższych, np. Dębica Furio). Wynika to z tego, że opony skonstruowane do eksploatacji przy wysokich prędkościach wymagają stosowania sztywniejszych mieszanek gumowych, które nie zapewniają dobrych osiągów w niskich temperaturach.
"Przypominam sobie pewnego e-maila przysłanego przez klienta z pretensjami dotyczącymi naszych opon. Klient krytykował opony Furio mówiąc, że nie zapewniają dobrej przyczepności przy temperaturze poniżej +7 C, bo wtedy guma przypomina bardziej plastik niż gumę i często dochodzi do poślizgów. Oczywiście, klientowi Furio pomyliły się z Frigo i typowe opony letnie wziął za zimowe. Opony Furio są oponami letnimi i nie jest zalecane stosowanie tych opon w temperaturach otoczenia poniżej +10 C. W każdym razie ogromnie ważną rzeczą jest stosowanie opon zimowych już przy temperaturze +7 C. To zwiększa nasze bezpieczeństwo i komfort jazdy" - powiedział pan Krystyn Szmatka, kierownik Centrum Obsługi Klienta T.C. Dębica S.A.DĘBICA QUARTET FRIGOOferta Dębicy na nadchodzący sezon zimowy to nie tylko opony do samochodów osobowych.
Istotną pozycję zajmuje też zimowe ogumienie do samochodów dostawczych o nazwie DĘBICA QUARTET FRIGO. Są to nowoczesne opony dedykowane dla bardzo wymagających klientów pojazdów użytkowych. Żebrowa budowa rzeźby bieżnika gwarantuje dobrą sterowność przy dużych obciążeniach, a wykorzystana do produkcji specjalna mieszanka oraz odpowiednio dobrana ilość nacięć lamelkowych zapewnia bardzo dobrą przyczepność na różnych nawierzchniach, a także skuteczne hamowanie na śniegu i lodzie. To co w przypadku samochodów dostawczych jest niezmiernie istotne, to wytrzymałość opon i ich odporność na ścieranie w niskich temperaturach. Materiały wykorzystane do produkcji opon QUARTET FRIGO nie tylko zapewniają najwyższe parametry trakcyjne, ale i intensywne wykorzystanie przez kilka sezonów.W tym sezonie T.C. Dębica S.A. poszerzyła ofertę o 5 nowych rozmiarów tej nowoczesnej opony.