W latach 30. Fiat wprowadził na rynek dwa tanie i popularne modele: Balilla i 500 Topolino. W 1937 r. na rynek wprowadzono model 508 C. Jego rozwinięciem był model 1100, którego produkcję rozpoczęto w 1939 r. Generalnie różnił się on od poprzednika zmienionym przodem, czyli wlotem powietrza, "klinem rozcinającym pęd powietrza" i tak zwaną krokodylą maską silnika. Auto to produkowano do 1948 r., kiedy zastąpił je model 1100 B wykorzystujący tę samą karoserię, ale z nieco mocniejszym silnikiem i zmienionym tylnym zawieszeniem. Model 1100 napędzał silnik 4-cylindrowy, rzędowy, górnozaworowy, o pojemności 1089 ccm i mocy 32 KM. Samochód z czterema pasażerami i 50-kilogramowym bagażem rozwijał prędkość 110 km/h.
Fiat 1100 1939
Firma Fiat założona w 1899 r. przez Giovanniego Agnelliego, Counta Carlo Biscarettiego i Emanuella di Bricherasio jest obecnie olbrzymim koncernem produkującym lokomotywy, silniki lotnicze, łożyska, roboty przemysłowe i oczywiście samochody.
Auto Świat
Fiat 1100 1939