Wiemy, że wśród kierowców są zwolennicy wszystkich sposobów zasilania silnika – to jest oczywiste, jednym odpowiada charakterystyka pracy sinika wysokoprężnego, inni wolą silniki benzynowe – wolnossące lub doładowane. Niestety nowoczesne turbodiesle, to często poza oszczędnościami generowanymi na stacji paliw, również generatory nieprzewidzianych kosztów serwisowych.

Tak, nowe diesle potrafią przysporzyć wielu problemów – filtry cząstek stałych, skomplikowany układ doładowania silnika. To wszystko powoduje, że pierwsza awaria szybko skonsumuje oszczędności z przejechania kilkudziesięciu tysięcy kilometrów.

Natomiast silniki benzynowe, z racji swojej charakterystyki pracy (maksymalny moment obrotowy osiągany przy wysokich obrotach silnika), do dynamicznej jazdy porównywalnej z dynamiką znaną ze współczesnych silników wysokoprężnych wymagają mocniejszego wciskania pedału gazu. W takich warunkach eksploatacji zużycie paliwa znacząco wzrasta. Co zatem zrobić aby jeździć taniej, zapytaliśmy o to Pana Ernesta Stalmacha właściciela warsztatu Auto-Euro-Serwis, który od ponad 20-lat zajmuje się montażem instalacji LPG.

Odpowiedź może być tylko jedna, trzeba przekonać się do zamontowania w samochodzie nowoczesnej instalacji LPG. Bowiem fakt jest taki, że wielu klientów Pana Ernesta ma obawy przed montażem instalacji LPG, ale ich zdanie jest potwierdzone jedynie zasłyszanymi informacjami, a nie własnymi doświadczeniami związanymi z użytkowaniem samochodu zasilanego gazem LPG. Jak mówi nasz rozmówca, częściej na montaż instalacji LPG decydują się osoby, które już miały tak zasilane samochody. W ich przypadku sprawa wygląda zupełnie inaczej, bowiem bardzo często po zmianie auta ich pierwsze kroki są skierowane do znanego im warsztatu, który montował instalację LPG w ich poprzednich samochodach. Tak też było w przypadku kierowcy prezentowanej Hondy CR-V napędzanej 2-litrowym benzyniakiem o mocy 155 KM.

W przypadku tego modelu z racji tego, że jest niewymagający w montażu a pod maską jest mnóstwo miejsca specjaliści z warsztatu zdecydowali się na sterownik Zenit Pro OBD – który według montażysty jest najkorzystniejszym wyborem w przypadku tego modelu. Natomiast gaz LPG do cylindrów podają wtryskiwacze Hana H2002. Aby całość mogła pracować efektywnie zdecydowano się na zamontowanie reduktora Tomasetto Artic obsługującego silniki osiągające nawet 170 KM – zatem w tym przypadku mamy 15 KM zapasu, co zapewni użytkownikowi udanego japońskiego SUV-a bezproblemową eksploatację nawet podczas pracy silnika pod dużym obciążeniem.

Czy użytkownik auta jest zadowolony z wykonanej usługi? Pan Ernest może jedynie to potwierdzić. Klient jest zadowolony, bowiem średnie zużycie gazu LPG wynosi 10 l/100 km w cyklu miejskim, oraz 8,5-9 l/100 km.  Dzięki temu koszty przejechania 100 km znacząco się obniżyły, a przecież o to chodzi osobom decydującym się na montaż instalacji LPG w swoim aucie.

Nawet nowoczesny samochód z powodzeniem można wyposażyć w instalację LPG, która znacząco nam obniży koszty eksploatacji samochodu.

Materiał przygotowany we współpracy z Auto-Euro-Serwis Ernest Stalmach Jastrzębie Zdrój – Bzie, ul. Stawowa 10c