Radość moja trwała tylko do mementu pierwszego uruchomienia silnika. Spod maski oprócz warkotu silnika wydobywał się niesamowity pisk, który po pewnym czasie ustał. Każde uruchomienie silnika odbywało się identycznie aż do przebiegu 4896 km. Wówczas firma Motortest z Warszawy wymieniła tarczę sprzęgła. Nowa tarcza pracowała bez zarzutu przez około 2000 km. Po tym przebiegu pisk cichszy i krócej trwający niż na początku powrócił, ale dodatkowo stał się słyszalny metaliczny odgłos. Ten dźwięk słychać nawet w momencie przyspieszania. Przy przebiegu 7851 km (czyli po około 3 tys. km z nową tarczą) zgłosiłem się do dilera na wymianę tarczy na pełnosprawną. Odmówiono mi pomocy.Antoni MikulskiOdpowiedź HyundaiaOdmówiliśmy wymiany tarczy, gdyż dokładna kontrola mechaniczna, demontaż zespołu sprzęgła i wielokrotne testy samochodu przeprowadzone przez doświadczonych specjalistów działu technicznego Hyundai Motor Poland nie potwierdziły opisywanych zjawisk. Nie stwierdzono żadnych opisywanych przez klienta dźwięków przy normalnej eksploatacji Getza. Natomiast ich pojawianie się mogło być spowodowane nieprawidłowym, zbyt gwałtownym puszczaniem pedału sprzęgła, o czym poinformowaliśmy użytkownika.Anna Czyż2 niezależne ekspertyzyRenault Lagunę II 1.9 dCi kupiłem w lipcu 2004 r. Od początku jej eksploatacji występują usterki układu kierowniczego. Do dzisiaj samochód nie utrzymuje prostoliniowego toru jazdy i jest niestabilny na drodze, a zawieszenie "ścina" opony.Grzegorz KasaOdpowiedź RenaultPo przeprowadzonej naprawie samochodu sporządzono 3 opinie o stanie technicznym Laguny, w tym 2 przez niezależnych rzeczoznawców: Dekry i PZM. Wszystkie ekspertyzy potwierdziły, że Laguna klienta jest sprawna.Eliza KruszewskaSześć miesięcy w serwisieOd 2 lat zgłaszam w serwisie usterkę w moim Oplu Agili. Po raz pierwszy udałem się do ASO Opel Środula w Sosnowcu 2 miesiące po zakupie auta - w czasie jazdy słyszalny był metaliczny odgłos. Za każdym razem naprawa jest bezskuteczna. Łącznie auto przestało w serwisie już 6 miesięcy. W kwietniu niezależny rzeczoznawca stwierdził głośne, głuche stuki powstające podczas ruszania, jak również nieco cichsze, dochodzące z układu napędowego przy zmianie biegów. Podczas jazdy na 5. biegu słychać mocny świst. Ponadto silnik pracuje bardzo nierówno na biegu jałowym. Mimo tych uwag doradca serwisowy w firmie Środula stwierdził, że samochód jest sprawny.Andrzej StachyraOd-po-wiedź OplaW oględzinach samochodu brali udział przedstawiciele fabryki z Gliwic. Ocenili konieczność wymiany zespołu 5. biegu skrzyni biegów, co zostało zrobione u Środuli. Po tej naprawie jeszcze raz zweryfikowano stan techniczny Agili. Samochód jest sprawny.Przemysław ByszewskiUbezpieczeniowa granicaZawierając polisę na pojazd, ubezpieczyciel ustala sumę ubezpieczenia. Co to znaczy? Jest to kwota, która stanowi górną granicę odpowiedzialności firmy ubezpieczeniowej. To oznacza, że odszkodowanie nie może być wyższe niż przyjęta suma ubezpieczenia. Przy czym suma ubezpieczenia powinna odpowiadać wartości rynkowej pojazdu w dniu zawarcia umowy. Jeżeli właściciel auta jest płatnikiem VAT i może odliczyć ten podatek przy kupnie samochodu, suma ubezpieczenia ustalana jest po pomniejszeniu rynkowej wartości pojazdu o naliczony VAT. Suma ubezpieczenia zmienia się wraz ze starzeniem się auta. Przy czym w przypadku pojazdów nowych niektórzy ubezpieczyciele nie zmieniają jej przez 3-6 miesięcy.
Interwencje
Piszczące sprzęgło GetzaW lipcu 2005 roku kupiłem Hyundaia Getza 1.1.