4. Po 4 miesiącach zgłosiłam się do serwisu z powodu nadmiernego zużycia tarcz hamulcowych osi przedniej. W serwisie stwierdzono, że przyczyną zużycia było przegrzanie. Usterkę usunięto odpłatnie.Z uwagi na mały przebieg (stan licznika 4687 km) i prawidłową eksploatację popartą wieloletnim doświadczeniem w prowadzeniu samochodów można wnioskować, iż przyczyn usterki w moim samochodzie należy doszukiwać się w wadzie konstrukcyjnej lub materiałowej towaru, a nie eksploatacyjnej, jak sugerował pracownik serwisu.Zgodnie z Ustawą o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej wnoszę o refundację kosztów naprawy. Na mocy art. 4.1 ww. ustawy z uwagi na wystąpienie usterki w okresie nieprzekraczającym 6 m-cy od czasu wydania auta zachodzi domniemanie, iż usterka występowała w chwili zakupu.Ela Tomasiewicz-JankowskaOdpowiedź NissanaDomaganie się bezpłatnej naprawy jest niesłuszne, gdyż tarcze w samochodzie pani Elżbiety zostały przegrzane z winy użytkownika i naprawa na warunkach gwarancji nie jest możliwa. Również powoływanie się na ustawę konsumencką jest bezzasadne, ponieważ kupiony samochód był wolny od wad, a problem pojawił się wskutek nieprawidłowego użytkowania. Salon zaproponował bezpłatną naprawę (przetoczenie tarcz), na którą Klientka nie wyraziła zgody.Michał MaskeLink4 odmówiło wypłatyCzy osoby korespondujące z klientem w firmie Link4 panują nad treścią pism? Pan dyr. Grzegorz Anczewski w odpowiedzi z dnia 2006/07/04 odmawia wypłaty odszkodowania z mojej polisy AC. Gdy po wygaśnięciu ubezpieczenia poprosiłem o zaświadczenie o jego przebiegu, stwierdził (2006/11/23), że odszkodowanie zostało wypłacone (nie wiem tylko komu, bo na pewno nie mnie). Kolejny pan dyr. Marek Gola dnia 2006/12/07 przesłał mi pismo o automatycznym odnowieniu polisy OC z nakazem płatności kolejnych rat. A przecież 11 dni wcześniej złożyłem osobiście w siedzibie Link4 oświadczenie, że rezygnuję z ubezpieczenia na kolejny rok.Zdzisław WłodygaOdpowiedź Link4Ze względu na niezgodność opisu zgłoszonego zdarzenia ze stanem faktycznym Link4 odmówiło wypłaty odszkodowania z polisy AC. Jeżeli chodzi o korespondencję z Czytelnikiem, na zaświadczeniu o przebiegu ubezpieczenia komunikacyjnego omyłkowo znalazły się słowa "odszkodowanie ze zgłoszonej szkody zostało wypłacone" zamiast "odmówiono wypłaty odszkodowania". Wypowiedzenie umowy OC rzeczywiście zostało złożone, jednak systemy ubezpieczeniowe generują polisy odnowieniowe z wyprzedzeniem, by Klienci mogli je otrzymać przed rozpoczęciem nowego okresu ubezpieczeniowego i zadecydować o ich kontynuacji lub wypowiedzeniu.Niecodzienny powód wymianyKupiłem nowego Forda Mondeo. Niestety, w jego eksploatacji przeszkadza mi trzeszczące zawieszenie. ASO Forda nie potrafi poradzić sobie z tym mankamentem. Co robić? Słyszeliśmy już o podobnym przypadku. Problem także dotyczył Mondeo. Klient powołał się na Ustawę o niezgodności towaru z umową. Diler wymienił mu auto na nowe. Niestety, i w tym egzemplarzu zawieszenie trzeszczało. Za 2. razem klient otrzymał zwrot pieniędzy.
Interwencje
Słabe tarcze Nissana NoteSłabej jakości tarcze hamulcowe trzeba było wymienić po 5 tys. kmW grudniu 2006 roku kupiłam Nissana Note 1.