Membranę wyprodukowano z popularnego polipropylenu, a tweeter z tytanu. Na obrzeżach stalowego kosza nawiercono sporo otworów. Nie powinno być zatem problemów z dopasowaniem głośnika do wnęki montażowej w samochodzie. Nie żałowano również dodatkowego wyposażenia.
Seryjnie dodano maskownice, kable oraz śruby z nakładkami. Tytanowy tweeter zapewnia sporą dawkę wysokich tonów. W przypadku bardzo dynamicznych nagrań (np. Yello) nietrudno o charakterystyczne zjawisko "zapiaszczania".
Soprany są wówczas dość przenikliwe i mocne, co może przypaść do gustu fanom techno czy płyt o wspólnym mianowniku Viva. Środek pasma jak i bas są wyraźnie lepiej zrównoważone. Nie należy przy tym oczekiwać potężnych basów.Alpine najlepiej się czuje przy krótkich, twardych i szybkich uderzeniach.
W Polsce produkty tej firmy dostępne są od zeszłego roku. Oferta pod względem ilościowym ustępuje konkurencji. W przypadku oferty jakościowej sytuacja jestkorzystniejsza. Włoskie głośniki są przyzwoicie wykonane.
Porównywany model ECX 165 imponuje dużym magnesem oraz zaciskami połączeniowymi. Do budowy membrany wykorzystano powlekany papier, a za górny resor służy trwała guma. Szkoda,że przy wysokim standardzie wykończenia brakuje lepszego wyposażenia.
Producent proponuje nam jedynie komplet śrub. O kablach czy atrapie w seryjnym wyposażeniu można zapomnieć.Hertz zapewnia podobne wrażenia dźwiękowe co Alpine. W przeciwieństwie do swojego konkurenta odznacza się nieco bardziej przejrzystymi tonami wysokimi.
Ich odtwarzanie jest precyzyjniejsze, ale przy tym równie mocne co u japońskiego rywala. Czystsze soprany łatwo docenić podczas słuchania jazzu. W przypadku techno i pokrewnych gatunków nie powinno to użytkownikowi robić większej różnicy. Głębokość basu jest porównywalna.
Włoski głośnik dzielnie znosi dynamiczny twardszy bas, choć trzeba uważać z jego dozowaniem w przedwzmacniaczu. Kto oczekuje tonów niskich na poziomie subwoofera, może się rozczarować. Lepiej ich za bardzo nie podbijać, co szczególnie wyjdzie na dobre wszystkim dostępnym przetwornikom.
Niemcy od lat lansują głośniki ze swoim logo. Choć Magnatowi brakuje tradycji audiofilskich, nie oszczędza specjalnie na wyposażeniu. W komplecie mamy do dyspozycji dwie maskownice, zestaw śrub oraz kable, które mogą nam się przydać podczas montażu głośników w tylnej półce.Seria LS jest jedną z najtańszych w ofercie niemieckiego producenta.
W przeciwieństwie do droższych modeli konstruktorzy proponują starsze rozwiązania: mniej trwałe piankowe zawieszenie i lakierowany papier. Za to podstawa głośnika, przyzwoity stalowy kosz ma wystarczająco dużo nawierconych otworów, by ułatwić nam montaż we wnęce lub w półce.Magnat najlepiej znosi muzykę z płyt tanecznych. Dobrze sobie radzi nawet wówczas, gdy skorzystamy ze wzmocnienia loudness.
Gdy nie eksponujemy zanadto basu, możemy liczyć na dźwięk o nieco konturowej charakterystyce. Magnat wyróżnia się wyeksponowaną górą pasma z dość ostrymi tonami wysokimi.
W ich cieniu pozostaje średni zakres, który w przypadku takich wykonawców jak Yello jest stanowczo za słaby. Podobne wrażenie wywiera na słuchaczu najniższe pasmo. Tony niskie są jak najbardziej kontrolowane, ale brakuje im nieco głębi.
Visaton to niemiecki i utytułowany producent wysokiej klasy sprzętu. Firma specjalizuje się przede wszystkim w nagłośnieniu stacjonarnym.Porównywane głośniki wykonano bardzo solidnie, poza jednym wyjątkiem. Wątpliwości budzi mocowanie modelu wysokotonowego w jednym z głośników.
Zastosowany klej pokrył zbyt małą powierzchnię. Pozostałe właściwości nie budzą zastrzeżeń. Stalowy kosz jest wystarczająco sztywny, podobnie jak powlekany i lakierowany papier, z którego wykonano membranę.
Zawieszono ją na trwałej gumie. Visaton wyróżnia się bardzo zrównoważoną charakterystyką. Nawet tak dynamiczne nagrania Yello nie powodują ostrego brzmienia tweetera. Głośnik wysokotonowy jest wstrzemięźliwy, ale nie ma to wpływu na precyzję i klarowność sopranów.
Dobrze współgra z nimi reszta pasma częstotliwości. Partie wokalne są przejrzyste i czytelne, co przyda się przy słuchaniu wiadomości drogowych. Bas jest dość głęboki, choć oczywiście nie na tyle, by zastąpić subwoofer. Tony niskie są szybkie, twarde i silne pod warunkiem, że są w rozsądnej dawce.