• Specjaliści ProfiAuto podpowiadają, na czym można, a na czym nie warto oszczędzać
  • Prawo unijne pozwala właścicielowi samochodu objętego gwarancją na naprawy i przeglądy techniczne w dowolnym warsztacie
  • Zaniedbania mogą doprowadzić do poważniejszych uszkodzeń, a co za tym idzie, bardziej kosztownych napraw

Na początek zła wiadomość: ceny paliw zaczynają powoli wracać do poziomu sprzed początku pandemii COVID-19. Jeśli jeździmy często i w dalekie trasy, czas poświęcony na poszukiwanie stacji, która sprzedaje paliwo w konkurencyjnych cenach, przełoży się na oszczędności i szybko odczujemy je w portfelu. Pojedyncze „zrywy” i tankowanie na niesprawdzonych stacjach z bardzo niskimi cenami może być jednak ryzykowne. To tam najczęściej kontrole wykrywają paliwo niskiej jakości, zabójcze dla silników samochodowych.

Warto o tym pamiętać szczególnie w okresie wakacyjnym, tankując w nieznanych miejscach. Jeśli wlejemy do baku paliwo w bardzo dobrej cenie, ale niskiej jakości, koszty ewentualnych napraw mogą być wysokie. Oprócz nierównej pracy silnika, na awarię narażamy m.in. świece, sondę lambda, katalizator czy wtryskiwacze. W skrajnych przypadkach może nawet dojść do zatarcia silnika. Innym sposobem na stałą oszczędność paliwa jest instalacja LPG. W tym przypadku także warto się porządnie zastanowić przed podjęciem decyzji.