Logo
PoradyEksploatacjaWyważanie na wyważarce z testem drogowym: tak usuniesz wibracje i wykryjesz wady opon

Wyważanie na wyważarce z testem drogowym: tak usuniesz wibracje i wykryjesz wady opon

Ani opony, ani felgi nie są nigdy idealne, a jeśli dodatkowo jeszcze nałożą się na siebie niedoskonałości jednych i drugich, to nie ma mowy o bezpiecznej i wygodnej jeździe. Czasem mimo starannego zmontowania i wyważenia kół po zamontowaniu ich w aucie w czasie jazdy pojawiają się wibracje. Podpowiadamy, jak rozwiązywać takie problemy.

Wyważanie kół na wyważarce z testem drogowym
Zobacz galerię (9)
Auto Świat / Marek Korlak
Wyważanie kół na wyważarce z testem drogowym

Nie da się wielkoseryjnie produkować idealnych opon – takich, w przypadku których masa jest absolutnie precyzyjnie rozłożona na ich obwodzie. Nawet gdy korzysta się z najdoskonalszych technologii, pewnych odchyłek się nie uniknie, zawsze w którymś miejscu materiału będzie trochę więcej. To samo dotyczy felgi, na której montowana jest opona – choćby przez to, że w obręczy znajduje się otwór na zawór, a w wielu modelach też "wybranie" materiału, żeby zmieścić czujnik ciśnienia powietrza. Efekt: jakieś niewyważenie jest nieuniknione. Gdy jedziemy z niewielką prędkością, to nie problem – ale im szybciej koło się obraca, tym większe są siły powodowane przez takie bicie.

Autor Piotr Szypulski
Piotr Szypulski
Dziennikarz AutoŚwiat.pl
Pokaż listę wszystkich publikacji
Przeczytaj skrót artykułu
Zapytaj Onet Czat z AI
Poznaj funkcje AI
AI assistant icon for Onet Chat
Skrót artykułu

To jest materiał Premium

Dołącz do Premium i odblokuj wszystkie funkcje dla materiałów Premium:

czytaj słuchaj skracaj

Dołącz do premium