Najnowsza seria GTO to bogata seria głośników samochodowych. Bogata oznacza przede wszystkim różnorodność rozmiarów. To zaś oznacza, że łatwo będzie znaleźć model właściwy do danego samochodu. Sceptycy zapewne stwierdzą, że po co, skoro większość samochodów jest już wyposażona w głośniki. Mało kto jednak pamięta, że głośniki tak jak inne wyposażenie samochodów także ulegają awarią. I wówczas znajduje się miejsce na zastosowanie takich produktów jak chociażby GTO.
JBL twierdzi, że nowe GTO jest innowacyjne. Cytując z materiału prasowego: zastosowano innowacyjne rozwiązaniadostosowane do środowiska i warunków występujących we współczesnych samochodach w celu zapewnienia dźwięku najwyższej jakości. A o co chodzi?
JBL chwali się przede wszystkim różnymi rozwiązaniami. Oto krótka lista: opatentowana technologia membran stożkowych Plus One®, konstrukcja wykonana z trwałych materiałów, takich jak FRP (tworzywo wzmocnione włóknem szklanym), zawieszenie z gumy butylowej i głośnik wysokotonowy z membraną z tkaniny. Z pewnością dla większości użytkowników istotne jest jedno. Zastosowane materiały powinny lepiej wytrzymać próbę czasu niż te, które powszechnie stosuje się w głośnikach instalowanych fabrycznie. Rzadko kiedy w fabrycznych głośnikach używa się polipropylenowych membran. Zwykle stosowany jest papier powleczony substancją zabezpieczającą przed wilgocią. Ponadto często stosuje się piankowe zawieszenie membran. Pianka starzeje się dość szybko i wykrusza się, co oznacza, że głośnik nadaje się do wymiany, chyba, że samodzielnie spróbujemy naprawić uszkodzenie stosując uniwersalny zestaw naprawczy.
W skład serii GTO wchodzi 7 modeli koaksjalnych (czyli przysłowiowe dwa w jednym: głośnik wysokotonowy i woofer), 2 zestawy głośnikowe i oddzielne tweetery. Wszystkie głośniki można zamontować za fabrycznymi maskownicami, modele GTO509C, GTO609C, GTO429, GTO529, GTO629, GTO939, GTO19T wyposażono w dodatkowe maskownice. Ceny od 259 zł za GTO19T po 549 zł za zestaw GTO609C.