Auto Świat Porady Eksploatacja Jeśli Mercedes CLS 63 AMG nie spełnia Twoich oczekiwań...

Jeśli Mercedes CLS 63 AMG nie spełnia Twoich oczekiwań...

Autor Radosław Turek
Radosław Turek

To koniecznie zadzwoń do niemieckiej firmy tuningowej VATH i poproś o pakiet poprawiający dynamikę samochodu. Nie rozczarujesz się

Jeśli Mercedes CLS 63 AMG nie spełnia Twoich oczekiwań...
Zobacz galerię (7)
Auto Świat
Jeśli Mercedes CLS 63 AMG nie spełnia Twoich oczekiwań...

Mercdes CLS w ekstremalnej wersji AMG kryję pod swoją maską 5,5 litrowy silnik V8 doładowany dwiema turbosprężarkami. Specjaliści z Affalterbach wystroili go na 525 koni mechanicznych, a krzywa momentu obrotowego osiąga 700 Nm. Auto rozpędza się do „setki” w 4,4 sekundy i potrafi osiągnąć prędkość wybiegającą daleko poza granice zdrowego rozsądku. Warto dodać, że nieokiełznaną moc na koła przenosi 7-stopniowa skrzynia Speedshift MCT.Oczywiście oprócz potężnego „serca”, CLS posiada także szeroką listę „bajerów”, w tym m.in. ceramiczne tarcze hamulcowe oraz adaptacyjne zawieszenie z trzema trybami pracy: komfort, sport i sport+. Ciekawe czy za kilka lat pojawi się tryb ultra sport lub EHGO (extreme hard get out)...Dla bardziej wymagających klientów AMG przygotowało podrasowaną wersję – ciśnienie turbin podniesiono z 1 do 1,3 bara, dzięki czemu silnik generuje moc 558 KM i 799 Nm momentu obrotowego. W takiej konfiguracji auto „połyka” pierwsze 100 km/h w... 4,3 sekundy. Tuner uznał, że to zadowoli spragnionych wrażeń kierowców.Polecamy też: Jak diesel zimą...Mylił się. Niemiecka firma VATH postanowiła poprawił fabrycznego tunera Mercedesa i dodać kilka dodatkowych „koników” i „niutonków”. W ich wykonaniu CLS powinien już spełnić wszelkie oczekiwania, nawet najbardziej wybrednych klientów. Dysponuje mocą 660 KM i 990 Nm momentu obrotowego. Zerwanie asfaltu nie stwarza problemu, tak jak i rozpędzenie niespełna dwutonowej limuzyny do 100 km/h w 3.9 sekundy, a do „dwustu” w 12 sekund. Prędkość maksymalna wynosi 325 km/h.Dodatkowo pakiet VATH obejmuje elektroniczne sterowanie wysokością zawieszenia, nowe hamulce, układ wydechowy i 20-sto calowe, specjalnie opracowane felgi aluminiowe z oponami w rozmiarze 265/30ZR20 na przedzie i 305/25RZ20 na tylnej osi.Polecamy też: Ducati kontra Mercedes AMG: oto owoc fascynującej współpracyTo nie koniec modyfikacji. Kupując tak ekstremalny pakiet, dobrze by było, żeby przypadkowy przechodzień nie pomylił przypadkiem CLSa od VATHA z jakimś tam zwykłym AMG. Dlatego tuner przyzdobił auto specjalnie opracowanym pakietem stylizacyjnym, zawierającym karobonowe elementy: dokładkę przedniego zderzaka, zmieniony tylny dyfuzor i lotkę na klapie bagażnika. Na szczęścię tuning wizualny jest dość delikatny i nie przekształcić CLSa w ozdobę choinkową. Zmiana wnętrza jest również możliwa, ale dopiero wcześniejszych indywidualnych ustaleniach.Cena pakietu VATH? Zaczyna się od kwoty €12,800 czyli ok. 64 000 zł.

Autor Radosław Turek
Radosław Turek
Powiązane tematy: