Zmieniono tylko plakietkę z nazwą samochodu. Zabieg taki nazywano "badge ingineering". Firma powstała z inicjatywy Edsela Forda, który chciał sprzedawać auta wyższej klasy niż popularne Fordy, ale nie tak luksusowe i drogie jak Lincoln. Nie był to pomysł nowy. Przed Fordem wiele innych firm uciekało się do takich zabiegów. Różnica polegała tylko na tym, że wiele z nich przetrwało zaledwie kilka lat, a Ford-Mer-cury egzystuje do dzisiaj.Prezentowany model S-55 produkowano w latach 1962-63. Na uwagę zasługuje "podcięta" tylna szyba. Rozwiązanie to znane było już wcześniej w Europie. W 1959 roku taką szybą szokował nowy model Forda - Anglia. W 1961 roku z takim rozwiązaniem wystąpił CitroĎn w modelu AMI 6. Były to samochody małe i małolitrażowe. Model Mercury S-55 wyposażano natomiast w silniki V8 o poj. 6392 ccm i mocy 330 KM, 6654 ccm i mocy 405 KM oraz 6999 ccm i mocy 425 KM. Pozwalało to osiągnąć prędkości maksymalne w granicach 177-193 km/h.
Mercury S-55 Breezeway 1962 rok USA
Marka Mercury powstała 4 listopada 1938 roku. Tak naprawdę był to Ford w innym ciele.
Auto Świat
Mercury S-55 Breezeway 1962 rok USA