Z testu wykluczyliśmy latarki wymagające użycia więcej niż dwóch ogniw R20 jako zbyt ciężkie i nieporęczne w samochodzie. Idealna, według nas, latarka zapewnia regulowane skupienie snopu światła i jest odporna na wodę. Przynajmniej na tyle, żeby nie uległa uszkodzeniu podczas pracy w deszczu. Ponieważ jest to urządzenie przenośne narażone na częste upadki, badaliśmy odporność mechaniczną każdej latarki poprzez dwukrotne upuszczanie z wysokości 1,5 metra na twarde podłoże. Latarki o wzmocnionej, według producenta, obudowie dodatkowo były upuszczane jednorazowo z wysokości 2 metrów. Niektóre latarki wrzucone do wody nie toną. Przestają pływać dopiero, gdy zostaną wyposażone w cięższe baterie alkaliczne. Badaliśmy je pod względem wodoszczelności poprzez zanurzenie w wodzie. Pozostałe płukaliśmy pod bieżącą wodą przez minutę. Nowe technologie związane z produkcją żarówek i baterii przyjemnie zaskakują: 2 ogniwa alkaliczne o rozmiarze D (R20) są w stanie zapewnić jasne świecenie żarówki halogenowej przez ok. 6 godzin.Z reguły mniej energochłonne żarówki kryptonowe świecą jeszcze dłużej. Nie polecamy stosowania zwykłych baterii, choć są tańsze - "kończą się" już po upływie ok. 2 godzin. Istnieje również, większe niż w przypadku baterii alkalicznych, ryzyko wylania się kwasu, który jest w stanie zniszczyć każde urządzenie elektryczne. Ponieważ wszystkie baterie nie znoszą bezczynności, raz w tygodniu powinno się włączyć latarkę choćby na chwilę, przy okazji kontrolując jej sprawność.Na ocenę każdej latarki poza jasnością i regularnością wytwarzanego snopu światła, odpornością na wodę i wstrząsy miała wpływ jakość wykonania, poręczność i cena.
Niezbędne światełko
Samochody zawsze psują się w nieodpowiednim momencie: w nocy, w deszczu. Po ciemku nawet zwykle banalna wymiana koła może okazać się problemem, jeśli pod ręką nie ma źródła światła.
Auto Świat
Niezbędne światełko