Niemiecki koncern wprowadzi w tym roku w modelach VW, Audi, Seata i Skody modułową płytę podłogową MQB. Pod tajemniczą nazwą kryje się inżynierski majstersztyk, stanowiący przełom w projektowaniu i produkcji samochodów.

Najważniejszą cechą płyty MQB jest taka budowa, która pozwala elastycznie i łatwo zmieniać wymiary pojazdu, m.in.: długość, szerokość, rozstaw osi, wielkość kół oraz ilość miejsca dla pasażerów. Inne wymiary, takie jak np. odległość od pedałów do osi przedniego koła, są zawsze takie same.

Płyta MQB dzięki modularnej budowie będzie stosowana w: autach segmentu B, kompaktach, pojazdach klasy średniej, vanach (Touran), autach sportowych (Scirocco) oraz w SUV-ie (Tiguan).

Wykorzystanie wspólnej platformy w tak dużej grupie pojazdów pozwoli wytwarzać auta różnych klas i marek na tej samej linii, a to obniży koszty produkcji i skróci czas oczekiwania na zamówiony model.

Pierwszymi nowymi samochodami zbudowanymi na płycie MQB będą kolejne generacje Audi A3 i VW Golfa

Do nowej platformy MQB dostosowano także silniki (TSI i TDI). Modernizacje polegają m.in. na zmianie sposobu ich mocowania (inny kąt pochylenia) oraz optymalizacji (zmniejszenie masy i gabarytów przy jednoczesnym polepszeniu parametrów pracy).

Co z tego będzie miał klient? Oszczędności z wykorzystania nowych rozwiązań mają spowodować wzbogacenie wyposażenia.