Dodatkowe funkcje są zwykle dość kosztowne. Wydatki mogą okazać się nieopłacalne, jeśli z wielu rozwiązań technicznych nie będziemy korzystali na co dzień. Po co płacić za coś, czego nie będzie się używać? Dużo mądrzej zdecydować się na zakup radia przystępniejszego cenowo, a wyposażonego w te rozwiązania, z których można korzystać podczas każdej przejażdżki samochodem. Niezmiennie polecamy sprzęt markowy. Znani producenci to nie tylko gwarancja odpowiedniej jakości, lecz także porządnego zaplecza serwisowego. Zwykle łatwiej znaleźć serwis i odpowiednie wsparcie w przypadku renomowanych marek aniżeli nieznanych wytwórców. Sprzęt markowy łatwiej jest naprawić także po zakończeniu gwarancji, bo producent zapewnia części zamienne. Nawet po kilku latach od zakupu nie będziemy więc zdani na siebie, kiedy radio odmówi posłuszeństwa. Dostępność części oznacza też zdecydowanie niższe koszty naprawy. W wypadku radia niemarkowego bardziej opłaca się kupno nowego radioodtwarzacza niż kosztowna naprawa w jakimkolwiek serwisie. PokrętłoGałka to najwygodniejszy sposób regulacji głośności oraz sterowania innymi funkcjami. Pokrętło powinno dobrze leżeć w palcach i nie ślizgać się w trakcie obracania. Odradzamy wersje wielofunkcyjne, czyli gałki, które odchyla się jak dżojstik. Ich obsługa jest niewygodna, a użycie zbyt dużej siły powoduje uszkodzenie mechanizmu.MP3, AAC i WMAWarto dopłacić kilkanaście złotych do radia czytającego pliki MP3. Standard ten stał się popularny dzięki dużym możliwościom zapisu dźwięku w różnej jakości oraz łatwości konwertowania muzyki ze zwykłych płyt na pliki dźwiękowe. Konkurencyjny system WMA jest mniej popularny, podobnie jak i AAC, który przyda się głównie użytkownikom odtwarzaczy iPod. Jeśli nie korzystamy z iPoda i nie nagrywamy w formacie WMA, pozostańmy przy MP3.RDSJeśli nowe radio, to tylko z RDS. Podstawowa wersja układu wystarczy do codziennego korzystania z odbiornika. System umożliwi wyświetlanie informacji tekstowych, takich jak nazwa rozgłośni oraz dane o tytule nadawanego utworu i jego wykonawcy. Układ pozwoli także na lepszy odbiór wybranej stacji radiowej – tuner samoczynnie zmieni częstotliwość w sytuacji, gdy stwierdzi, że sygnał z innego nadajnika tej stacji jest odbierany lepiej.TunerNajlepszym rozwiązaniem ułatwiającym dostęp do zaprogramowanych w pamięci stacji radiowych są wciąż oddzielne, ponumerowane przyciski. Nie polecamy radioodbiorników samochodowych, w których zrezygnowano z nich na rzecz klawiszy „w górę”/„w dół”. Łatwiej poruszać się po ulubionych rozgłośniach, korzystając z bezpośrednio przyporządkowanych im przycisków.AUXWejście to przyda się do przyłączenia przenośnego sprzętu audio (także iPoda), przy czym drugie urządzenie musi być wyposażone w gniazdo słuchawkowe (najczęściej występuje w standardzie mini-jack). Ze względu na ograniczone możliwości wzmacniaczy słuchawkowych głośność w dołączonym urządzeniu nie powinna być ustawiana wyżej niż na ¾ skali. W przeciwnym wypadku rosną zniekształcenia, które mogą nawet spowodować uszkodzenie głośników podczas głośniejszego grania.USBZamiast nagrywać płyty z muzyką, wystarczy wszystko zgrać do pamięci pendrive. Pamięci są bardziej trwałe od płyt i odporne na zarysowanie, a także wstrząsy podczas jazdy. Są również niedrogie – wystarczy zaledwie 20 zł, by kupić model 2 GB, który pomieści zawartość 3 płyt kompaktowych (CD-R 650 MB). W tym roku pojawi się wiele radioodtwarzaczy z USB, więc będzie w czym wybierać. Polecamy konstrukcje z osłoną gniazda USB.
Radio do auta, radzimy jak wybrać odpowiednie
Decydując się na nowe radio, wcale nie trzeba kupować najdroższego. Radzimy, jak wybrać nowoczesny sprzęt, by nie przepłacićIm bogatsze wyposażenie radia samochodowego, tym lepiej? Otóż niekoniecznie.