Auto Świat Porady Eksploatacja Sprawdzamy, jak awaryjne są nowoczesne silniki

Sprawdzamy, jak awaryjne są nowoczesne silniki

Autor Robert Rybicki
Robert Rybicki

Co się stało, że producenci aut klasy premium coraz częściej borykają się z poważnymi wadami silników? Teraz już nie tylko w kilkuletnich samochodach, lecz nawet w autach na gwarancji psują się silniki! Co gorsza, producenci nie zawsze chcą partycypować w kosztach napraw

Sprawdzamy, jak awaryjne są nowoczesne silniki
Auto Świat
Sprawdzamy, jak awaryjne są nowoczesne silniki

Najpierw w aucie przestaje działać ogrzewanie. Jeśli akurat go nie używamy, być może zwróci naszą uwagę to, że w mglisty poranek, tuż po odpaleniu silnika, z rury wydechowej przez chwilę wydobywa się intensywniejszy niż zwykle biały obłoczek pary wodnej. Gdybyśmy na tym etapie zajrzeli pod maskę, zauważylibyśmy brak lub znaczny ubytek płynu w układzie chłodzenia. Po uzupełnieniu go, wraca ogrzewanie, ale tylko na krótki czas. Wody w chłodnicy ciągle ubywa, i to w coraz szybszym tempie, a biały obłoczek za samochodem robi się coraz wyraźniejszy. Nie mogło być gorzej

Autor Robert Rybicki
Robert Rybicki