Logo
PoradyEksploatacjaSprawdzamy, jak awaryjne są nowoczesne silniki

Sprawdzamy, jak awaryjne są nowoczesne silniki

Robert Rybicki
Robert Rybicki

Co się stało, że producenci aut klasy premium coraz częściej borykają się z poważnymi wadami silników? Teraz już nie tylko w kilkuletnich samochodach, lecz nawet w autach na gwarancji psują się silniki! Co gorsza, producenci nie zawsze chcą partycypować w kosztach napraw

Sprawdzamy, jak awaryjne są nowoczesne silniki
Auto Świat
Sprawdzamy, jak awaryjne są nowoczesne silniki

Najpierw w aucie przestaje działać ogrzewanie. Jeśli akurat go nie używamy, być może zwróci naszą uwagę to, że w mglisty poranek, tuż po odpaleniu silnika, z rury wydechowej przez chwilę wydobywa się intensywniejszy niż zwykle biały obłoczek pary wodnej. Gdybyśmy na tym etapie zajrzeli pod maskę, zauważylibyśmy brak lub znaczny ubytek płynu w układzie chłodzenia. Po uzupełnieniu go, wraca ogrzewanie, ale tylko na krótki czas. Wody w chłodnicy ciągle ubywa, i to w coraz szybszym tempie, a biały obłoczek za samochodem robi się coraz wyraźniejszy. Nie mogło być gorzej

Autor Robert Rybicki
Robert Rybicki
Przeczytaj skrót artykułu
Zapytaj Onet Czat z AI
Poznaj funkcje AI
AI assistant icon for Onet Chat
Skrót artykułu

To jest materiał Premium

Dołącz do Premium i odblokuj wszystkie funkcje dla materiałów Premium:

czytaj słuchaj skracaj

Dołącz do premium