. zarabiania ogromnych pieniędzy - to życie tego geniusza biznesu i inżynierii. Pochodzący z rodziny szwedzkich imigrantów Amerykanin już w wieku lat 16 uznał, że czas na własne życie i uciekł z rodzinnego Illinois do Nowego Jorku, gdzie imał się mnóstwa prac, byle tylko zarobić na wieczorową szkołę średnią, a potem studia. W efekcie jednak szybko dał się poznać w różnych powstających na początku wieku fabryczkach jako ten, który ma "dryg" do techniki. W 1901 zatrudnił go Glenn Curtiss, by 19-latek nadzorował powstawanie motocykla nowej konstrukcji. Z tej pozycji już w 3 lata później awansował na pozycję generalnego dyrektora sprzedaży w Holsman Automobile Co. W latach 1907-1909 prowadził własną firmę, ale źle wybrał moment i grupę celową klientów i zbankrutował - przyjął wówczas stanowisko w zarządzie Cadillaca. W roku 1910 opatentował własną konstrukcję elektrycznego rozrusznika silnika (do dziś automat łączący rozrusznik z kołem zamachowym silnika potocznie określa się właśnie jako bendix), ale dopiero w 3 lata potem zastosowano go w praktyce seryjnie. Pierwszym autem z tą konstrukcją był Chevrolet Baby Grand. Wytwarzany przez nową firmę Bendixa rozrusznik podbił rynek i zakończył erę rozruchu korbą. Drugim wielkim dziełem Bendixa był w roku 1923 pierwszy na świecie układ hamulcowy działający na cztery koła - z milionera Bendix stał się miliarderem, akcje jego firmy w ciągu 5 lat podrożały o 1600 proc.! Tuż przed II wojną światową Bendix skonstruował ciśnieniowy gaźnik do silników lotniczych, który zasilał wszystkie samoloty alianckie.
Start, stop, gazu!
Niepowstrzymany pęd do wiedzy, działania i..