Auto Świat Porady Eksploatacja Test fabrycznie montowanych radioodtwarzaczy

Test fabrycznie montowanych radioodtwarzaczy

Sprzęt audio montowany seryjnie w popularnych samochodach staje się coraz lepszy. Mało jest już aut, w których głośniki są tak marne, że trzeba wymieniać je na markoweZ roku na rok jest coraz lepiej. Producenci samochodów wzięli sobie do serca krytyczne głosy i wyraźnie poprawili jakość fabrycznego nagłośnienia. Największy postęp dotyczy seryjnych głośników. Montaż co najmniej trzech par nie jest już niczym nadzwyczajnym. Nareszcie popularne stały się oddzielne małe głośniki wysokotonowe, instalowane w drzwiach, słupkach albo desce rozdzielczej. Dodanie tweeterów wyraźnie poprawia jakość nagłośnienia kabiny, a brzmienie staje się bardziej przestrzenne i wyraziste. Jako uzupełnienie zaczynają się także pojawiać gotowe subwoofery aktywne. Niestety, stanowią one element najdroższego wyposażenia, więc nie cieszą się jeszcze dużym zainteresowaniem.

Test fabrycznie montowanych radioodtwarzaczy
Auto Świat
Test fabrycznie montowanych radioodtwarzaczy
Test fabrycznie montowanych radioodtwarzaczy
Test fabrycznie montowanych radioodtwarzaczyŻródło: Auto Świat
  • TUNER: dobry jakościowo odbiornik, nieźle radzi sobie z odbiorem słabszych stacji radiowych.WZMACNIACZ: kilka zaprogramowanych efektów korekcji dźwięku oraz regulacja tonów niskich i wysokich.ODTWARZACZ: możliwość odtwarzania nagrywanych płyt CD-R/RW, ale brakuje MP3.STEROWANIE: wygodny pilot, umieszczony w kolumnie kierownicy.

+ doskonały pilot sterujący, dobra jakość wykonania, możliwość podłączenia sprzętu przez złącze AUX - radioodtwarzacz nie jest kompatybilny z formatem MP3, mały wyświetlaczOpel Astra Radio CD40 OperaW standardzie Opla mamy prosty zestaw zaledwie 2 głośników (bez radia), które nie nagłośnią dobrze kabiny auta. Zamawiając dowolne radio, dostajemy w pakiecie lepsze głośniki, które zapewniają dynamiczne i przyjemne brzmienie, dzięki czemu nie trzeba myśleć o ich wymianie. Testowane radio CD40 Opera instalowane jest za dopłatą jedynie w droższych wersjach wyposażenia (bardziej przystępne cenowo jest radio CD30 z pakietem 7 głośników, jednakże dopłata 2400 zł to drogo jak na zwykłe radio CD z dekoderem MP3). Opel zadbał o komfort obsługi oraz przetłumaczenie na język polski komunikatów radia. Regulacja wygodna, a niezależnie od tego w kierownicy znajdziemy pilot sterujący wieloma funkcjami, który zwiększa bezpieczeństwo korzystania ze sprzętu w czasie jazdy. Fabryczna konfiguracja

Administrator