Auto Świat Porady Eksploatacja Wszystko o silniku 1.4 D-4D: czy mały znaczy gorszy?

Wszystko o silniku 1.4 D-4D: czy mały znaczy gorszy?

Autor Robert Rybicki
Robert Rybicki

Silnik 1.4 D-4D nie zapewnia tak dobrych osiągów jak większe diesle, ale całkiem nieźle wypada pod względem niezawodności – nawet po 10 latach eksploatacji nie ma z nim dużych problemów

Wszystko o silniku 1.4 D-4D: czy mały znaczy gorszy?
Zobacz galerię (6)
Auto Świat
Wszystko o silniku 1.4 D-4D: czy mały znaczy gorszy?

Motor 1.4 D-4D jak na razie jest najmniejszą jednostką wysokoprężną zaprojektowaną przez Toyotę. Wyposażono go we wtrysk common rail, turbosprężarkę ze zmienną geometrią, chłodnicę powietrza doładowującego i układ recyrkulacji spalin. W takiej wersji mały diesel zadebiutował w 2001 roku w modelu Yaris z mocą 75 KM. W niedużym aucie okazuje się bardzo dobrym źródłem napędu, gdyż pozwala osiągnąć „setkę” już po 12,9 s i spala przy tym średnio 4,4 l paliwa na 100 km.

Autor Robert Rybicki
Robert Rybicki
Powiązane tematy: