Większość właścicieli samochodów preferuje i wybiera warsztaty zlokalizowane w swojej okolicy, a następnie wraca do nich. Jednak powroty klientów nie są pewne. Zaufanie do lokalnego warsztatu nie jest bezwarunkowe i zdarza się, że kierowcy nie są zadowoleni z jakości usług, a więc chętnie zmieniliby warsztat. Ale na jaki? Najlepiej również położony niedaleko, bo to wiąże się z oszczędnością czasu i paliwa. Tymczasem jednak większość z nas, nawet jeśli w odległości kilometra, dwóch od domu ma kilka dobrych warsztatów samochodowych, po prostu o tym nie wie.

Reklama dźwignią… usług

O ile dawniej właściciele małych, lokalnych zakładów usługowych musieli polegać jedynie na poleceniach swoich klientów i w praktyce świadczyli usługi głównie dla wąskiej grupy „wtajemniczonych”, to obecnie sposobów na tanią i skuteczną promocję jest dużo, a zatem łatwo jest poszerzyć ich grono. Wystarczy wykorzystać fakt, iż domyślnym miejscem do poszukiwań zarówno sklepów, jak i warsztatów, jest Internet. A skoro tak, to należy ogłoszenia zamieszczać w Internecie. Najlepiej na największych portalach ogłoszeniowych, takich jak OLX. Jest to bardzo proste, a w dodatku, jeśli skorzystamy z atrakcyjnego pakietu ogłoszeń, niedrogie.

Niektóre usługi przyciągają klientów z daleka

Poza lokalnymi właścicielami samochodów można zresztą liczyć na klientów z daleka, przy czym zależy to w dużej mierze od profilu warsztatu, od jego specjalizacji. Przykładowo zwykły warsztat samochodowy, zamieszczając ogłoszenie w Internecie, spoza grona stałych klientów i mieszkańców okolicy najczęściej przyciąga tych klientów, którzy są w okolicy przypadkiem i nagle potrzebują pomocy. Wówczas – co nie powinno dziwić – kierowca będący w potrzebie szuka warsztatu, który jest najbliżej. Jeśli zaś chodzi o warsztaty świadczące usługi unikalne albo bardzo specjalistyczne, to ogłoszenie na popularnym portalu daje szansę na przyciągnięcie jeszcze jednej kategorii klientów – tych, którzy są gotowi przyjechać naprawdę z daleka, bo nie mają dobrej alternatywy.

Największy serwis z ogłoszeniami: dużo towarów, ale także usługi

Co do platformy OLX, to jest to obecnie największy serwis ogłoszeniowy w Polsce. Coraz częściej OLX jest miejscem, które domyślnie odwiedzamy w celu znalezienia wygodnie położonego warsztatu. Kierowcy często poszukują lokalnych warsztatów także w sytuacji, gdy dotąd jeździli gdzieś dalej, ale z racji braku czasu i chęci obniżenia kosztów wolą sprawy załatwiać na miejscu.

W tym miejscu warto dodać, iż ogłoszeniodawca, polecając swoją usługę, ma bardzo wiele możliwości, aby zachęcić potencjalnych klientów do skorzystania z niej. Warsztat może nie tylko szczegółowo opisać w ogłoszeniu swój zakres usług oraz swoje doświadczenia, lecz także – przynajmniej w przybliżeniu – podać ich ceny. Przykładowo, jeśli kierowca ma problem z filtrem DPF, a jest to usterka wiążąca się z wysokimi kosztami, to oferta warsztatu, który specjalizuje się w naprawach tego podzespołu od lat i ma konkurencyjne ceny, jest stworzona wprost dla niego.

Prosty sposób na reklamę. I do tego niedrogi

Z punktu widzenia warsztatów duża platforma ogłoszeniowa jest niezwykle wygodnym, prostym w obsłudze i skutecznym narzędziem promocyjnym. W każdym miesiącu na ogłoszenia z kategorii motoryzacja odpowiada 2,7 mln użytkowników serwisu OLX.

W praktyce jedyny koszt, jaki wiąże się z promowaniem usług na portalu to koszt wypromowania ogłoszenia. Sama czynność jest niezwykle prosta i nie wymaga specjalistycznej wiedzy. Warsztat może mieć też firmową stronę w domenie OLX, na której dodaje opis swojej działalności oraz logo.

Ogłoszenia można kupować w pakietach od kilku do kilkudziesięciu.

Czy to w ogóle działa? Łatwo sprawdzić

Właściciel warsztatu może w prosty sposób na bieżąco monitorować skuteczność tej formy promocji. Każdy użytkownik zamieszczający ogłoszenie w domenie olx.pl ma do dyspozycji proste w obsłudze narzędzia pozwalające sprawdzać, jak to działa. Po pierwsze, licznik, który pokazuje, ile osób zajrzało do jego ogłoszenia i je przeczytało; po drugie, użytkownik widzi, ile osób zdecydowało się obserwować jego ogłoszenie, a zatem może ocenić, jakie budzi ono zainteresowanie u potencjalnych klientów. Wreszcie, platforma jest jednocześnie komunikatorem, z którego klienci chętnie korzystają, aby zadać pytanie, czy np. umówić się na wizytę. Jeśli coraz częściej trzeba odpowiadać na pytania o możliwość wykonania konkretnej usługi albo o jej koszt, to znaczy, że promocja działa – i to z korzyścią zarówno dla warsztatu, jak i dla właściciela samochodu.