- Montaż kapsuły nie wymaga żadnych poważnych modyfikacji pickupa
- Kapsułę można bez problemu zdemontować – na co dzień da się normalnie korzystać z auta
- Konstrukcja jest lekka, a mimo to wytrzymała i szczelna – zbudowano ją według takich samych technologii, jakie wykorzystywane są przy budowie jachtów morskich
- Mimo niewielkich gabarytów zewnętrznych w środku mieszczą się cztery miejsca do spania, a nawet łazienka i aneks kuchenny
- Więcej takich informacji znajdziesz na stronie głównej Onet.pl
Prywatne kampery przez większość roku stoją zwykle bezczynnie – takie są fakty. Kapsuła mieszkalna, która pozwala łatwo przerobić pikapa na auto kempingowe, może więc być dla wielu użytkowników rozsądniejszym rozwiązaniem. Nie trzeba jej montować na stałe! Na co dzień mamy do dyspozycji funkcjonalne auto, a kiedy przyjdzie nam ochota na dalszy wyjazd lub spontaniczną eskapadę, montujemy „domek” i ruszamy w trasę!
Kapsuła zbudowana jak kabina jachtu
Produkowana przez gdańską firmę kapsuła AZAR4 to kompozytowa konstrukcja wykonana w technologiach stosowanych przy budowie jachtów – jest wytrzymała, szczelna i na tyle lekka (od ok. 400 do 600 kg, w zależności od wyposażenia), że mimo imponującego wyglądu, nie wpływa znacząco na prowadzenie auta ani na własności terenowe.
Pikapy potrafią „udźwignąć” o wiele więcej! Kapsuła AZAR4 dostępna jest w czterech wersjach: Standard (jako baza do samodzielnego wyposażenia), Off-road (z solidnym wyposażeniem opracowanym z myślą o podróżach poza utwardzonymi drogami, m.in. z czterema miejscami do spania, ogrzewaniem i kuchenką), Premium (z zabudową jak w luksusowym kamperze) oraz Premium plus (większa, świetnie wyposażona kapsuła przeznaczona do pikapów z rynku amerykańskiego). Ceny: od ok. 15 000 do 32 000 euro (netto).
Montaż i demontaż kapsuły na przygotowanego uprzednio pickupa to kwestia minut! Na codzień auto może być wykorzystywane zupełnie normalnie. Kapsuła jest na tyle uniwersalna, że pasuje do różnych modeli aut, więc nie ma obaw, że po zmianie samochodu stanie się nieprzydatna.
Standardowe kampervany zbudowane na bazie dostawczych busów z napędem na jedną oś, pod względem właściwości terenowych nie mogą się równać z pickupem z lekką zabudową mieszkalną.
Mimo masywnego wyglądu i solidnej konstrukcji wykonana z materiałów kompozytowych kapsuła jest na tyle lekka i dobrze wyważona, że nie wpływa przesadnie na prowadzenie auta. W terenie trzeba tylko pamiętać o jej wysokości!
Kapsuła jest szczelna i solidna – jazda po bezdrożach jej niestraszna.
Kapsuły Azar4 występują też w większej wersji Premium Plus, przeznaczonej do montażu na dużych pickupach z rynku amerykańskiego.
W zależności od modelu auta, kapsuła może nieco wystawać poza obrys „paki”. To w niczym nie przeszkadza.
W kapsułach Azar montowane są wydajne układy ogrzewania postojowego – z takiego „kampera” można korzystać przez cały rok.
Z tylu kapsuła przypomina nieco pojazdy militarne. Po prawej stronie na dole zbiornik na paliwo do ogrzewania.
We wnętrzu kapsuły z powodzeniem mieszczą się dwie osoby dorosłe i dwójka dzieci.
Panoramiczne okno dachowe rozświetla wnętrze.
Wnętrze kapsuły przypomina środek luksusowego jachtu. To nie przypadek!
Mimo niewielkich rozmiarów zabudowy, w środku wygospodarowane miejsce na łazienkę z toaletą.
Standard wyposażenia zależy od wybranej wersji – podstawową odmianę można potraktować jako bazę do wyposażenia we własnym zakresie.