Nie wdając się w szczegóły techniczne specjaliści z Noviteca „wyciągnęli” z 4,5-litrowego motoru V8 dodatkowe 39 KM, podnosząc tym samym jego moc z 570 do 609 KM. Maksymalny moment obrotowy wzrósł z 540 do 569 Nm i jest dostępny przy 5400 obr./in.
W rezultacie Italia może przemieszczać się nawet z prędkością rzędu 330 km/h. Niestety tuner nie podaje przyspieszenia włoskiego bolidu. Moc przenoszona jest na asfalt poprzezszerokie opony Pirelli w rozmiarze 335/25 ZR22. Przednie koła obuto z kolei w mniejsze opony 255/30 ZR21. Układ wydechowy wykonano z tego samego materiału, który jest wykorzystywany w Formule 1, co pozwoliło zbić 21 kg. Jego dźwięk możemy regulować guzikiem Manettino na kierownicy.Przy wysokich prędkościach niezbędne są odpowiednie własności aerodynamiczne. To ma zapewnić body-kit tunera przetestowany w tunelu aerodynamicznym Uniwersytetu w Sztutgarcie. Komponenty wykonano z włókna węglowego, dzięki, czemu poza bardziej wyścigowym wyglądem, przyczyniają się one również do obniżenia masy pojazdu.
Nie pominięto także zawieszenia, które zostało dodatkowo utwardzone i usztywnione, a samochód został obniżony o 35 mm. By tak zmodyfikowaną Italią dało się jeździć również po normalnych ulicach, przód auta można podnieść hydraulicznie o 40 mm naciskając przycisk w kabinie. Wtedy progi zwalniające czy podziemne parkingi nie będą zmorą właściciela Noviteca. Zawieszenie powraca do optymalnych ustawień po przekroczeniu 80 km/h.
Klienci tunera ze Stetten mogą również personalizować wnętrze Ferrari 458, które może być wykończone mieszanką Alcantary i skóry w praktycznie nieskończonej palecie kolorów. Z włókna węglowego wykonano większe łopatki umieszczone za kierownicą, konsolę centralną oraz listwy progowe.
Ferrari 458 Italia od Novitec Rosso będzie miało swoją światową premierę podczas Geneva Motor Show 2011. Tam powinniśmy poznać też ceny przedstawionego programu tuningowego.