Jednak są i takie samochody, w których rdza wychodzi po dwóch-trzech latach. Dzieje się to zapewne wbrew najszczerszym chęciom producenta, którzy udzielają wieloletnich gwarancji na perforację nadwozia, a z drugiej wiele pojazdów zaczyna rdzewieć już w 3-4 roku eksploatacji, by po kilku latach mieć za sobą pierwsza naprawę blacharsko-lakierniczą...wykonaną na koszt właściciela. Jak to możliwe i które samochody rdza atakuje najczęściej?

Jak w ciągu kilkunastu sekund ukraść nowe Audi czy BMW? Kluczyki do nowego samochodu nie są bezpieczne w domu. Złodzieje mogą przejąć ich sygnał. Pokazujemy, jakie luki ma system Keyless Go.

Przed nami wakacje. Kto, i czym może holować? Obowiązujące przepisy dotyczące przyczep są bardziej skomplikowane, niż nam się wydaje. Zanim podepniemy cokolwiek da haka auta, warto sprawdzić, czy nie złamiemy prawa.

Używany sześciocylindrowy diesel, to prestiż, świetne osiągi, niemałe koszty i często duży przebieg. Kiedyś dostępne tylko dla zamożnych, dziś robią furorę na naszym rynku wtórnym. Mają dużo zalet, ale należy je wybierać ostrożnie, Które diesle są lepsze – BMW czy Grupy VW?

Przypominamy przepisy. Zapomnij prawka, to go nie stracisz. Przepisy, na podstawie których policjanci obligatoryjnie zatrzymują prawo jazdy za przekroczenie prędkości o ponad 50 km/h, są (prawdopodobnie) nie tylko niekonstytucyjne, ale tez dziurawe.

Czy autogaz jest w odwrocie? Osprzęt coraz lepszy, a warsztaty puste. Stosunkowo tania benzyna i coraz bardziej skomplikowane, wysilone silniki benzynowe nie zachęcają do montażu instalacji LPG. Z drugiej strony autogaz kosztuje tyle, co 10 lat temu i korzystanie z tego paliwa oraz bardziej się opłaca.

Foto: auto świat / Auto Świat

To tylko niektóre tematy z najnowszego wydania miesięcznika Auto Świat Poradnik 6/2016, który jest dostępny w sprzedaży od 2 czerwca 2016 r.