Benzyna po 4,20, gaz po 1,90 zł – czy to oznacza, że jazda na paliwie alternatywnym będzie o połowę tańsza niż jazda na benzynie? To raczej niemożliwe. Konstruując tego rodzaju biznesplan, należy wziąć pod uwagę po pierwsze to, że większość samochodów nie może jeździć cały czas na LPG, a po drugie, współspalanie benzyny.

To drugie „zjawisko” nie dotyczy jednak wszystkich samochodów, a jedynie tych, które wyposażone są w instalacje LPG z uruchomioną funkcją dotrysku benzyny: obok działających wtryskiwaczy LPG działa też wtrysk benzyny, który równolegle podaje do silnika niewielką ilość paliwa. W silnikach z pośrednim wtryskiem benzyny tę funkcję uruchamia się opcjonalnie. W jednostkach z bezpośrednim wtryskiem benzyny i z tradycyjną instalacją LPG dotrysk jest niezbędny i wynosi od kilku do kilkunastu procent zużytego paliwa – zależy m.in. od warunków jazdy.