Podczas tegorocznego supertestu Ekonomii Skoda Octavia 1.4 TSI 81 kW (110 KM) G-TEC CNG na trasie 458 km zużyła 20,17 m3 gazu. Koszt tego paliwa to 66,36 zł, co oznacza w przeliczeniu na 100 pokonanych kilometrów wydatek zaledwie 13,75 zł.
Najnowsza wersja trzeciej generacji Octavii, zadebiutowała w marcu 2015 roku podczas międzynarodowego salonu samochodowego w Genewie w wersjach nadwoziowych limuzyna i kombi. Cały układ napędowy został poddany modyfikacjom, by najlepiej wykorzystać potencjał napędu dwóch paliw: benzyny bezołowiowej i gazu CNG. Dzięki temu udało się osiągnąć imponujący wynik średniego zużycia tylko 5,3 m3 CNG na 100 km. Przekłada się on nie tylko na znaczne obniżenie kosztów eksploatacji samochodu, ale i ochronę środowiska: spalanie metanu jest bardziej ekologiczne, a średnia emisja CO2 wynosi zaledwie 97 g/km. Dla porównania emisja z porównywalnego silnika benzynowego wynosi 120 g/km.
Sprężony gaz ziemny jest ważnym elementem w strategii zrównoważonego rozwoju Skody. Trafia zatem do najlepiej sprzedającego się modelu naszej marki” – mówi członek zarządu Skoda Auto ds. rozwoju, dr Frank Welsch. „Wykorzystanie CNG ma sens, ponieważ łączy korzyści wynikające z ochrony środowiska z jeszcze niższymi kosztami jazdy. Wersja G-TEC czyni rodzinę modelową Octavii jeszcze atrakcyjniejszą i bardziej ekologiczną.”
Nowa Skoda Octavia G-TEC CNG napędzana jest nowoczesnym, turbodoładowanym silnikiem 1.4 TSI o mocy 110 KM. Specjalna wersja, oprócz przystosowania do wykorzystywania dwóch rodzajów paliwa, wyposażona jest także w systemy Start-Stop i odzyskiwania energii z hamowania. Bardzo wydajna konstrukcja spełnia najwyższą normę emisji spalin Euro 6 obowiązującą producentów samochodów od września 2014 roku.
Połączona siła dwóch paliw niesie wiele korzyści, w tym także zwiększenie zasięgu.Wykorzystując tylko gaz CNG nowa Octavia jest w stanie pokonać aż 410 kilometrów bez tankowania. Benzyna bezołowiowa wystarczy na pokonanie kolejnych 920 kilometrów, a to daje łaczny zasięg 1 330 kilometrów.