Niemiecki producent poszerza gamę modeli BiFuel, czyli pojazdów zasilanych gazem LPG. Polo z fabryczną instalacją gazową ma być propozycją dla osób, które chcą ograniczyć rosnące w ostatnim czasie wydatki na paliwo.
Niestety, żeby oszczędzać trzeba najpierw słono zapłacić. Volkswagen Polo BiFuel kosztuje w Niemczech 16 900 euro (ok. 66 tys. zł), czyli przeszło 18 tys zł więcej od podstawowej odmiany benzynowej. Jedynym pocieszeniem jest fakt, że Polo BiFuel dysponuje mocą 82 KM – najsłabszy benzyniak ma 60 KM.
Polo BiFuel ma zużywać 7,6 gazu na 100 km.Samochód wyposażono w 52-litrowy zbiornik LPG, który wystarczy na pokonanie 680 km. Po przełączeniu na benzynę samochód ma spalać średnio 6 l/100 km.
Łączny zasięg Polo BiFuel to teoretycznie aż 1400 km. Przy obecnych cenach LPG pokonanie 100 km powinno kosztować niecałe 20 zł.