Logo
PoradyWszystko o silnikuWymień silnik, nie naprawiaj!

Wymień silnik, nie naprawiaj!

Bywa, że silnik przez jakiś czas ostrzega o tym, że się kończy – zmienia się jego dźwięk albo podczas pracy na wolnych obrotach pojawia się dodatkowy stuk o częstotliwości uzależnionej od prędkości obrotowej silnika. Czasem objawem usterki silnika jest znikający płyn chłodniczy, spadający lub rosnący poziom oleju; może to być też „masełko” – emulsja wody i oleju widoczna w zbiorniczku wyrównawczym albo na bagnecie. Zdarza się, że szybka reakcja kierowcy pozwala uratować silnik – kończy się na rozbiórce jednostki i jej naprawie, niekoniecznie taniej. Bywa jednak i tak, że korbowód urywa się bez ostrzeżenia – podczas jazdy pojawia się chrobot, silnik zaczyna rzygać olejem albo buchać kłębami błękitnego dymu – i koniec jazdy.

Udostępnij:
Autor Maciej Brzeziński
Pasjonat technologii, prywatnie także zapalony kolarz
Pokaż listę wszystkich publikacji
Posłuchaj artykułu
Posłuchaj artykułu
Przeczytaj skrót artykułu
Zapytaj Onet Czat z AI
Poznaj funkcje AI
AI assistant icon for Onet Chat
Skrót artykułu

To jest materiał Premium

Dołącz do Premium i odblokuj wszystkie funkcje dla materiałów Premium:

czytaj słuchaj skracaj

Dołącz do premium