Porsche Cayenne po face liftingu otrzymało zupełnie nowy przedni pas, przednie błotniki i pokrywę silnika. Nowe są także wloty powietrza z "płetwami" po obu stronach auta, zapewniające efektywny dopływ powietrza do intercoolerów. Tylna partia nowego Cayenne również została odświeżona: wypełnienie lamp tworzy trójwymiarowy efekt, a światła stopu – podobnie jak LED-owe oświetlenie do jazdy dziennej z przodu – mają czteropunktową formę.
W kabinie projektanci skupili się na miejscu kierowcy, który ma do dyspozycji nową, wielofunkcyjną kierownicę sportową z łopatkami do zmiany przełożeń, wzorowaną na kierownicy z Porsche 918 Spyder.
Cayenne S E-Hybrid to pierwsze w segmencie SUV-ów auto hybrydowe z możliwością ładowania akumulatorów z gniazdka (plug-in).
Cayenne S E-Hybrid wyposażono w litowo-jonowy akumulator o pojemności 10,9 kWh, który w trybie elektrycznym zapewnia zasięg od 18 do 36 km, zależnie od stylu jazdy i topografii drogi. Ponad dwukrotnie zwiększono moc silnika elektrycznego – z 47 do 95 KM. Średnie zużycie paliwa wynosi teraz 3,4 l/100 km.
3-litrowy, doładowany mechanicznie motor V6 (333 KM) razem z 95-konną jednostką elektryczną generuje łącznie moc 416 KM przy 5500 obr./min i 590 Nm maksymalnego momentu obrotowego, dostępnego w zakresie 1250-4000 obr./min. Zestaw ten zapewnia osiągi na poziomie aut sportowych – przyspieszenie od 0 do 100 km/h trwa 5,9 s, a prędkość maksymalna wynosi 243 km/h. W trybie elektrycznym prędkość auta została ograniczona do 125 km/h.
Porsche zmodyfikowało również podwozie, zapewniając podróżującym nowym Cayenne większy komfort, przy jednoczesnym zachowaniu dynamicznego prowadzenia.