Organizatorem PTF była FlotaAutoBiznes i Stowarzyszenie Kierowników Flot Samochodowych.

Ponad 60 opiekunów flot ze Stowarzyszenia Kierowników Flot Samochodowych przez trzy dni testowało 35 samochodów by wyłonić te najlepiej odpowiadające potrzebom przedsiębiorstw. Pokonywali oni trasę 43 kilometrów, zarówno na terenach miejskich jak i podmiejskich. Pod uwagę brano takie elementy jak komfort, zawieszenie, wielkość przestrzeni bagażowej, działanie hamulców, itp. Warto dodać, że testujący to najwięksi eksperci w zarządzaniu autami firmowymi w Polsce.

Jednak największy wpływ na końcowy wynik miała ocena kosztów. Czyli cena zakupu (detaliczna), wartość rezydualna, opłaty za przeglądy, itp. - biorąc pod uwagę przebieg 120 000 kilometrów. Powszechnie bowiem wiadomo, że samochód flotowy musi doskonale sprawować się na drodze, ale również jak najmniej obciążać budżet firmy. Dokładną analizę finansową, na podstawie danych z koncernów motoryzacyjnych, przygotowała kapituła wywodząca się z SKFS-u: Jacek Częścik, Andrzej Torchała i Włodzimierz Młodziński. Do Prawdziwego Testu Flotowego zakwalifikowano 35 samochodów - na podstawie typowań ponad 300 opiekunów flot, którzy w okresie październik-grudzień 2010 wypełniali specjalne ankiety, a także głosowali na portalu log24.pl.

W porównaniu do ubiegłorocznej edycji, w końcowej klasyfikacji dwa pojazdy obroniły pozycje: Peugeot Partner i Kia cee’d. Żadne z trzech nominowanych aut koreańskich nie zajęło niższego miejsca niż drugie. Zwraca uwagę szczególnie wysoka pozycja Vengi będącej dopiero od niedawna na rynku. Jak widać dobry i tani samochód może szybko zjednać sobie tak wymagającą grupę nabywców jak flotowcy. W ubiegłym roku w segmentach B i D triumfowały modele Forda, tym razem palmę pierwszeństwa przejęła Škoda. Biorąc pod uwagę wszystkie segmenty, najlepsze noty od opiekunów flot jeśli chodzi o własności użytkowe otrzymał Ford Mondeo. Co ciekawe, żaden pojazd nie wywalczył pierwszej pozycji zarówno w ocenie kosztów jak i opinii fleet managerów.

Ceremonia wręczenia nagród odbyła się 31 marca 2011 roku przy okazji konferencji organizowanej przez FlotęAutoBiznes "Optymalizacja kosztów w zarządzaniu flotą". Statuetki i dyplomy wręczali członkowie kapituły.

Relacje z wydarzenia przeprowadziły między innymi TVN CNBC i TVN Turbo, a partnerami medialnymi były: Onet.pl, v10.pl, TVN CNBC, etransport.pl. Partnerem merytorycznym było EurotaxGlass’s.

Oto najlepsze samochody dla floty w poszczególnych klasach:

- segment B (małe auta kompaktowe):

1. Škoda Fabia

2. Kia Venga

3. Ford Fiesta

Auta nominowane: Fiat Punto Evo, Opel Corsa, Peugeot 207, Renault Clio, SEAT Ibiza.

- segment C (duże auta kompaktowe)

1. Kia cee'd

2. Hyundai i30

3. Volkswagen Golf.

Auta nominowane: Opel Astra, Peugeot 308, Renault Megane, Škoda Octavia.

- segment D:

1. Škoda Superb

2. Volkswagen Passat

3. Ford Mondeo

Auta nominowane: Citroën C5, Opel Insignia, Peugeot 5008, Renault Laguna.

- małe dostawcze (kombivany):

1. Peugeot Partner

2. Volkswagen Caddy

3. Citroën Berlingo

Auta nominowane: Fiat Doblo, Ford Tourneo Connect.

- duże dostawcze:

1. Volkswagen Crafter

2. Opel Vivaro

3. Fiat Ducato

Auta nominowane: Ford Transit, Mercedes Sprinter, Renault Master, Volkswagen Transporter.

Testowano również nowego Forda Focusa, auto nominowane przez czytelników, ale w starszej wersji. Jednak model, nie został wzięty pod uwagę przy sporządzaniu klasyfikacji, gdyż zadebiutował na rynku w 2011 roku.

Ubiegłoroczni triumfatorzy:

- segment B: Ford Fiesta.

- segment C: Kia cee'd.

- segment D: Ford Mondeo.

- małe dostawcze: Peugeot Partner.

- duże dostawcze: Citroën Jumper