Problemy z silnikiem

Na początek warto zainteresować się silnikiem, gdyż jest to kluczowy mechanizm, który stale poddawany jest różnym wyzwaniom. Nawet najsprawniejsza i najbardziej wydajna jednostka napędowa nie jest niestety w 100% odporna na usterki i awarie. Pracujące części silnika w naturalny sposób ulegają zużyciu, co znacząco obniża wydajność pracy silnika, a w dalszej konsekwencji może przyczynić się do powstawania poważnych awarii. Koszty remontu silnika są bardzo wysokie i mogą wahać się w granicach od 1000 do nawet 5000 złotych. W skrajnych przypadkach remont silnika będzie zwyczajnie nieopłacalny, z uwagi na wysoki koszt tej usługi, w zestawieniu z wartością całego pojazdu. Warto zapobiegać problemom zamiast reagować na nie, ponieważ dzięki temu można zaoszczędzić mnóstwo czasu, pieniędzy i nerwów. Jakie zatem objawy powinny zaniepokoić kierowcę? Przede wszystkim nie należy bagatelizować zjawiska tzw. pobierania oleju, ponieważ jest to podstawowy sygnał, iż mechanizm nie pracuje tak jak powinien. Uwagę powinna zwrócić także głośna praca silnika, emitowanie nietypowych dźwięków oraz spadek dynamiki. Alarmujące jest nadmierne zużywanie paliwa, jeżeli w tym samym czasie nie nastąpiły zmiany w stopniu eksploatacji mechanizmu.

Ceramizacja na ratunek

Rozwiązaniem, które pozwoli uniknąć awarii i wiążących się z nimi kosztownych napraw, jest sięgnięcie po specjalne dodatki do oleju silnikowego. Dla statystycznego Kowalskiego, który na co dzień porusza się samochodem osobowym, dobrym wyborem będzie Ceramizer® CS, natomiast miłośnicy jazdy ekstremalnej powinni sięgnąć po Ceramizer® CSX. Obydwa preparaty działają na tej samej zasadzie – wytwarzają specjalną powłokę ceramiczno-metalową, której zadaniem jest wypełnienie wszelkich ubytków oraz odbudowa mikrouszkodzeń, co ostatecznie prowadzi do regeneracji silnika. Preparaty Ceramizer®, po zaaplikowaniu do oleju silnikowego, samoczynnie przywracają nominalny stan silnika. Dzięki temu opisane wyżej problemy zostają rozwiązane, a silnik zyskuje dodatkową ochronę na dystansie około 70 000 km. Tym sposobem można pozbyć się niepokojącej wizji kosztownego remontu.

Newralgiczna skrzynia biegów

Czy w pojazdach silnikowych można wskazać mechanizm, który byłby narażony na równie poważne obciążenia, a jego naprawa wiązałaby się z równie wysokimi kosztami, co w przypadku silnika? Tak, ponieważ powyższy opis idealnie pasuje do skrzyń biegów. Warto podkreślić, że o ile remont manualnej skrzyni biegów zazwyczaj nie kosztuje więcej niż od 3000 do 5000 złotych, to w przypadku skrzyń automatycznych koszty naprawy mogą sięgnąć nawet 15 000 złotych. Tymczasem części skrzyni biegów są w dużym stopniu narażone na zużycie. Dotyczy to zwłaszcza łożysk oraz synchronizatorów. Warto podkreślić, że do nadmiernego zużycia tego mechanizmu często przyczynia się niewłaściwe jego użytkowanie. Zbyt szybka zmiana biegów, obciążanie przekładni na niskich obrotach czy zaniechanie zmiany oleju w skrzyni biegów zwykle mają bardzo niekorzystne konsekwencje. Zwiastunem nadchodzących kłopotów są przede wszystkim zgrzyty przy zmianie biegów, będące objawem zużycia się synchronizatorów oraz szumy w trakcie jazdy, które sygnalizują nienajlepszą kondycję łożysk.

Regeneracja skrzyni dzięki dodatkom do oleju skrzyni biegów

Jeśli naszym celem jest unikniecie kosztownej wymiany łożysk czy synchronizatorów, należy zawczasu zdecydować się na regenerację skrzyni biegów. Tę ostatnią gwarantują dodatki do oleju skrzyni biegów. Ceramizer® CB przywraca odpowiednią kondycję części manualnych skrzyń biegów, a Ceramizer® CBAT wykonuje to samo zadanie w automatycznych skrzyniach biegów. Dodatki te działają na tej samej zasadzie co preparaty do silnika, a zatem regeneracja mechanizmu odbywa się przy znikomym udziale użytkownika pojazdu. Dzięki nim newralgiczny mechanizm, jakim bez wątpienia jest skrzynia biegów, zyskuje ochronę na dystansie aż 100 000 km.

Groźne zanieczyszczenia układu paliwowego

Czy można całkowicie wyeliminować ryzyko gromadzenia się zanieczyszczeń w obrębie układu paliwowego? Niestety nie jest to możliwe i nie pomoże tutaj nawet tankowanie paliwa najlepszej jakości na stacjach uznanych koncernów paliwowych. Część zanieczyszczeń powstaje na skutek całkowicie naturalnego procesu, czyli skraplania wody. Zmiany temperatur wewnątrz zbiornika paliwowego sprawiają, że znajdujące się w nim powietrze podlega procesowi skraplania. Zetknięcie się wody ze ściankami baku prowadzi do powstawania korozji oraz rdzy. Choć przed takimi zanieczyszczeniami do pewnego stopnia chronią filtry paliwa, to jednak nigdy nie uda się powstrzymać wszystkich cząsteczek w 100%. Docierające do wtryskiwaczy cząsteczki rdzy zaburzają ich prawidłowe funkcjonowanie, co w dalszej perspektywie może doprowadzić do pojawienia się usterek. Naprawa czy regeneracja wtryskiwaczy nie są aż tak kosztowne, jak ma to miejsce w przypadku silnika czy skrzyni biegów, ale tak czy inaczej, wiążą się one z wydatkiem, który może stanowić problem dla wielu osób. Nadmierne zanieczyszczenia układu paliwowego mogą także skutkować utratą dynamiki silnika, a także problemami z jego uruchomieniem, zwłaszcza przy niskich temperaturach.

Uszlachetniacz paliwa rozwiązaniem problemów

Jak uniknąć problemów z układem paliwowym? Oprócz tankowania paliwa o odpowiedniej jakości, co powinno być priorytetem każdego kierowcy, warto regularnie stosować uszlachetniacz do paliwa Ceramizer® CP. Preparat ten można stosować przy każdym typie paliwa i w każdym silniku. Jego zadaniem jest usuwanie zanieczyszczeń z układu zasilania paliwem oraz utrzymywanie go w czystości. Ponadto, dodatek do paliwa obniża poziom spalania paliwa, poprawia dynamikę silnika i ułatwia jego rozruch przy niskiej temperaturze. Właśnie dlatego warto o nim pamiętać zwłaszcza zimą, gdy pojazd może odmówić posłuszeństwa. Podobnie jak inne produkty marki Ceramizer ®, uszlachetniacz do paliwa poprawia smarowanie i zmniejsza tarcie w obrębie układu paliwowego, co wydłuża jego żywotność.

Zanieczyszczenia silnika

Zanieczyszczenia są groźne także dla silnika jako całości. Różnego rodzaju osady, nagary i laki stale gromadzą się w obrębie wewnętrznych części jednostki napędowej. Podstawowym skutkiem ich oddziaływania jest spadek wydajności silnika, a dalszą konsekwencją różnego rodzaju awarie. Skrajnym, ale wyjątkowo groźnym przypadkiem jest zablokowanie kanałów olejowych, które stanowi konsekwencję nagromadzenia się zanieczyszczeń. Przy braku drożności kanałów olej nie jest odpowiednio rozprowadzany i nie chroni należycie silnika. Taki stan rzeczy może doprowadzić nawet do zatarcia silnika.

Jak zadbać o czystość w silniku?

Odpowiedź na powyższe pytanie jest bardzo prosta. Należy stosować odpowiedni środek czyszczący. Przykładem takiego preparatu jest płukanka do silnika Engine Flush Power. Płukanka nie tylko usuwa wszelkie zanieczyszczenia z silnika w błyskawicznym tempie, ale także sprzyja działaniu podzespołom, które są najbardziej podatne na działanie zanieczyszczeń. Warte podkreślenia jest to, że płukanka do silnika jest preparatem całkowicie bezpiecznym dla jednostki napędowej. Jej działanie nie powoduje uszkodzeń uszczelek.

Dodatek, który usprawnia pracę kierownicy

Chociaż układ kierowniczy nie odgrywa tak newralgicznej roli jak silnik czy skrzynia biegów, to jednak problemy w jego funkcjonowaniu również mogą dać się we znaki kierowcom. Posiadacze bardziej wysłużonych pojazdów często narzekają na to, że kierownica nie obraca się już tak płynnie jak na początku eksploatacji. Jeśli kierowca zaczyna odczuwać opory podczas wykonywania skrętów, jest to dobitny znak, że czas sięgnąć po Ceramizer® CK. Przeznaczeniem tego preparatu jest regeneracja hydraulicznego układu wspomagania. Efektem jego działania jest nie tylko odbudowa mechanizmu, ale także ochrona przed powstawaniem korozji i utrzymanie odpowiedniego stanu poszczególnych części.

Ceramizer®, czyli zapobieganie zamiast reagowania

Jeśli wolisz zapobiegać awariom i nie chcesz wydawać kwot liczonych w tysiącach złotych na naprawy, powinieneś zacząć stosować produkty marki Ceramizer®. Są to stosunkowo tanie i proste w użyciu preparaty, które przynoszą wymierne korzyści dla silnika, skrzyni biegów, układu wspomagania czy układu zasilania paliwem. Z punktu widzenia kierowcy bardzo ważne jest to, że procesy regeneracji czy oczyszczania odbywają się w warunkach normalnej eksploatacji. Dodatki do oleju, uszlachetniacze do paliwa i płukanki do silnika można stosować w domowych warunkach i nie potrzeba do tego wizyty w warsztacie. Co więcej, Twój pojazd nie będzie unieruchomiony przez dzień czy dwa, co zwykle ma miejsce przy typowych naprawach. Kolejnym atutem produktów Ceramizer® jest uniwersalność – możesz korzystać z rozwiązań dedykowanych dla samochodów osobowych, samochodów ciężarowych, motocykli, ciągników rolniczych oraz dla innych maszyn i urządzeń. Reasumując, sięgnij po innowacyjne dodatki już dzisiaj i zacznij dbać o swój pojazd.