Kampanii "Prowadzący- niepijący" od początku patronuje Krajowa Rada Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego.

Związek Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego w Polsce - Browary Polskie od lat jest organizatorem społecznych kampanii edukacyjnych zmierzających do budowania świadomości Polaków na temat odpowiedzialnej konsumpcji alkoholu. Kampania "Prowadzący - niepijący" tego lata swoim zasięgiem obejmie dwa nadmorskie miasta: Gdańsk i Sopot.

- W ramach kampanii na Pomorzu, Związek będzie realizował program edukacyjny Prowadzący - niepijący - powiedziała Danuta Gut, dyrektor Biura Zarządu ZPPP Browary Polskie. Trójmiasto jest kolejnym etapem w naszej kampanii. Oddźwięk społeczny, zaangażowanie władz lokalnych i zainteresowanie mediów pokazują, że nasze działanie ma sens i jest pozytywnie dostrzegane. Pozwala to mieć nadzieję na osiągnięcie głównego celu, jakim jest zmiana postaw wobec prowadzenia pojazdów po alkoholu i zerwanie ze stereotypem, że po "małym piwie" można bezpiecznie siadać za kierownicę. Uważam, że branża piwowarska ma tu szczególną rolę do odegrania. Nasze działania skierowane są głównie do młodych kierowców, gdyż w tej grupie widzimy największe możliwości zmiany postaw i zachowań. Zatem ta grupa może być prawdziwym emisariuszem przemian. Przede wszystkim to młodzi ludzie będą decydować o tym, na ile odpowiedzialni będziemy jako społeczeństwo i kierowcy już za kilka lat.

Kampania będzie realizowana od 7 do 31 sierpnia w wybranych lokalach, pubach, na przejściach dla pieszych oraz na wyznaczonych drogach Gdańska i Sopotu. Specjalne przeszkolone przez policyjnego psychologa zespoły promotorów będą - poprzez zabawę - edukowaćbawiących się gości i uzmysławiać im problem pijanych kierowców.

Zabawa w wyznaczonego kierowcę tzw. "designated driver" to propozycja dla osób, które danego wieczoru nie będą spożywały alkoholu i odwiozą swoich znajomych bezpieczne do domu. Każdy wyznaczony kierowca zostanie symbolicznie wyróżnionyi nagrodzony.

Uczestnicy zabawy będą mogli nie tylko po raz kolejny usłyszeć, ale wreszcie poczuć i zrozumieć, w jaki sposób alkohol działa na zdolności psychomotoryczne kierowców. Animatorzy będą proponować założenie alkogogli - specjalnych okularów, które zniekształcają obraz rzeczywistości w sposób analogiczny do oddziaływania alkoholu na zmysły.

Osoby, które pojawią się w wyznaczone weekendy w klubach, biorących udział w akcji, będą mogły przystąpić do internetowego Klubu DRIvera. Odpowiadając mailowo na proste pytania z zakresu bezpieczeństwa ruchu drogowego będą miały szansę na otrzymanie atrakcyjnych nagród m.in. nawigacji samochodowej GPS czy specjalistycznych kursów doszkalających umiejętności kierowców.

Animacjom w klubach będą towarzyszyć działania ambientowe.Na przejściach dla pieszych mieszkańcy Gdańska i Sopotu spotkają minimanifestacje przeciwko prowadzeniu samochodów po spożyciu alkoholu, a krążące lawety z wrakami samochodów będą obrazować konsekwencje jazdy po alkoholu.

Od samegopoczątku kampanii "Prowadzący - niepijący" patronujeKomenda Głowna Policji. Swojego poparcia i patronatu kampanii na Pomorzu udzielił także Prezydent Gdańska Paweł Adamowicz oraz Wiceprezydent Sopotu Wojciech Fułek. Program jest dodatkowo wspierany przez Komendę Wojewódzką Policji w Gdańsku.

Ministerstwo Infrastruktury Krajowa Rada Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego wspiera akcję "Prowadzący - niepijący" realizowaną przez Związek Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego w Polsce - Browary Polskie w Trójmieście poprzez emisję w lokalnym radiukampanii "Sto lat! Piłeś? Nie jedź". Dodatkowo przekaz kampanii "Sto lat! Piłeś? Nie jedź" będzie wykorzystywany w reklamie outdoorowejoraz wewnątrztrójmiejskich klubów. Przekaz kampanii na billbordach orazna innowacyjnych nośnikach w lokalach będzie wzmacniało hasło "Sto lat nawet tyle nie wystarczy by zapłacić za życie innych". Wszystkie materiały Krajowej Rady Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego wykorzystywane w czasie kampanii "Sto lat! Piłeś? Nie jedź" zostały przygotowane w oparciu o wyniki badań opinii społecznej dotyczącej prowadzenia samochodu pod wpływem alkoholu.

- Jak wynika z naszych ostatnich badań takie zintegrowane działania edukacyjne jak akcja "Prowadzący - niepijący" wsparte kampanią "Sto lat! Piłeś? Nie jedź!" potrafią przekonać nawet 80 procent osób do tego aby nie pozwoliły swoim bliskim prowadzić samochodu po spożyciu alkoholu. Szczególnie w okresie nasilonego ruchu wakacyjnego musimy pamiętać, że jesteśmy odpowiedzialni za życie własne i innych użytkowników dróg więc nie warto ryzykować jazdy po alkoholu - jak podkreśla Andrzej Grzegorczyk, Sekretarz Krajowej Rady Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego.

Organizatorzy kampanii "Prowadzący - niepijący" działają wspólnie z Gdańskim Centrum Profilaktyki Uzależnień od Alkoholu. Hasła kampanii informacyjno - edukacyjnej "Kieruj bez procentów" i "Prowadzący - niepijący" apelują o te same odpowiedzialne zachowania.

Kampania "Kieruj bez procentów" jest realizowana na płaszczyźnie edukacyjnej i informacyjnej. W ramach działalności edukacyjnej prowadzone są szkolenia w formie warsztatów psychologicznych skierowane do kandydatów na kierowców (szkoły ponadgimnazjalne, OSK).Częścią kampanii są materiały promocyjne ( ulotki, naklejki, breloczki, plakaty) rozprowadzane wśród szerokiego grona odbiorców. Hasła kampaniieksponowane są nareklamie outodorowej. Naklejki i ulotki przekazują kierowcom funkcjonariusze Policji i Straży Miejskiej podczas kontroli pojazdów.

W ramach kampanii odbywają sięcykliczne imprezy: coroczne otwarcie nowej edycji kampanii połączone z otwarciem sezonu motocyklowego, festyny z okazji dnia św. Krzysztofa, Dzień Jednośladowej Alternatywy podczas Jarmarku Dominikańskiego.