27. edycja pustynnego klasyka ponownie dowiodła solidności i niezawodności startujących tam terenowych samochodów ciężarowych. Wszystkie pojazdy zostały specjalnie zmodernizowane, a niektóre wręcz specjalnie zbudowane na tę imprezę, by sprostać wymaganiom pustyni. W kategorii T4 po pokonaniu 9.000 km do mety w Dakarze stolicy Senegalu dotarło 36 ciężarówek. Ta kategoria obejmowała zarówno uczestników walczących o zwycięstwo w klasyfikacji samochodów ciężarowych, jak i szybkie pojazdy serwisowe, które zaopatrywały zespoły motocykli i samochodów w narzędzia i części zamienne na odcinkach specjalnych.
Okazało się, że pojazdy serwisowe nie ustępowały zbytnio tym nastawionym wyłącznie na ściganie. Przykładowo zespoły Sadlauer/Maier/Mayer i Reif/Pichlbauer/Huber ukończyły rajd na ósmym i dziewiątym miejscu w klasyfikacji samochodów ciężarowych, chociaż głównym zadaniem obu załóg firmy MAN było zapewnianie szybkiej obsługi serwisowej zespołowi motocykli KTM. Gdyby nie konieczność wykonywania czasochłonnych zadań ich pozycja na mecie w Dakarze mogłaby być dużo lepsza.
Ogólna końcowa klasyfikacja samochodów ciężarowych Rajdu Dakar 2005:
1. Kabirov/Belyaev/Mokeev Kamaz 71:13:55
2. Sugawara/Hamura Hino +06:04:19
3. Vismara/Bellina/Cambiaghi Mercedes +06:46:28
4. De Rooy/Colebunders/Smulders DAF +07:37:43
5. De Rooij/Colsoul/Slaats DAF +09:34:39
6. Sugawara/Suzuki Hino +11:05:33
7. Alen/Toni/Micozzi Iveco +11:26:19
8. Sadlauer/Maier/Mayer MAN +12:18:50
9. Reif/Pichlbauer/Huber MAN +12:34:39
10. Govaere/Gherardyn/Despiegelaere Ginaf +14:03:24
11. Chionni/Fogliani/Piana Daimler +14:12:55
12. Vila/Torrallardona/Manresa MAN +16:12:05
13. Trucco/Pattono Mercedes +16:23:51
14. Panseri/Brevi/Mor Daimler +17:59:47
15. Juvanteny/Criado/Pardo MAN +19:49:13