27. edycja pustynnego klasyka ponownie dowiodła solidności i niezawodności startujących tam terenowych samochodów ciężarowych. Wszystkie pojazdy zostały specjalnie zmodernizowane, a niektóre wręcz specjalnie zbudowane na tę imprezę, by sprostać wymaganiom pustyni. W kategorii T4 po pokonaniu 9.000 km do mety w  Dakarze stolicy Senegalu dotarło 36 ciężarówek. Ta kategoria obejmowała zarówno uczestników walczących o zwycięstwo w klasyfikacji samochodów ciężarowych, jak i szybkie pojazdy serwisowe, które zaopatrywały zespoły motocykli i samochodów w narzędzia i części zamienne na odcinkach specjalnych.

Okazało się, że pojazdy serwisowe nie ustępowały zbytnio tym nastawionym wyłącznie na ściganie. Przykładowo zespoły Sadlauer/Maier/Mayer i Reif/Pichlbauer/Huber ukończyły rajd na ósmym i dziewiątym miejscu w klasyfikacji samochodów ciężarowych, chociaż głównym zadaniem obu załóg firmy MAN było zapewnianie szybkiej obsługi serwisowej zespołowi motocykli KTM. Gdyby nie konieczność wykonywania czasochłonnych zadań ich pozycja na mecie w Dakarze mogłaby być dużo lepsza.

Ogólna końcowa klasyfikacja samochodów ciężarowych Rajdu Dakar 2005:

1. Kabirov/Belyaev/Mokeev Kamaz 71:13:55

2. Sugawara/Hamura Hino +06:04:19

3. Vismara/Bellina/Cambiaghi Mercedes +06:46:28

4. De Rooy/Colebunders/Smulders DAF +07:37:43

5. De Rooij/Colsoul/Slaats DAF +09:34:39

6. Sugawara/Suzuki Hino +11:05:33

7. Alen/Toni/Micozzi Iveco +11:26:19

8. Sadlauer/Maier/Mayer MAN +12:18:50

9. Reif/Pichlbauer/Huber MAN +12:34:39

10. Govaere/Gherardyn/Despiegelaere Ginaf +14:03:24

11. Chionni/Fogliani/Piana Daimler +14:12:55

12. Vila/Torrallardona/Manresa MAN +16:12:05

13. Trucco/Pattono Mercedes +16:23:51

14. Panseri/Brevi/Mor Daimler +17:59:47

15. Juvanteny/Criado/Pardo MAN +19:49:13