Skoda Octavia po faceliftingu nabrała dziwnego grymasu twarzy, ale po czasie można się do niego przyzwyczaić. W gruncie rzeczy model prezentuje się nowocześnie i atrakcyjnie, szczególnie w wersji RS lub topowej RS 245.
Dzisiaj szybkie kombi to nie tylko Audi RS 6 czy Mercedes-AMG E 63. Wśród kompaktów na uznanie zasługuje VW Golf R oraz Seat Leon Cupra. Teraz dołącza nowy gracz, który staje pomiędzy wymienionymi modelami, to Skoda Octavia RS 245.
Tak jak się domyślacie, dwulitrowy silnik z turbodoładowaniem rozwija 245 KM i 370 Nm. Współpracuje z 6-stopniową skrzynią manualną lub 7-biegowym DSG. W tym drugim, szybszym wariancie Octavia RS rozpędza się od 0 do 100 km/h w 6.6 sekundy. Ograniczona elektronicznie prędkość maksymalna wynosi 250 km/h. Skoda pozostała przy napędzie na przednie koła.
Skoda Octavia RS 245 została obniżona o 14 mm względem seryjnych wersji. Co ciekawe, rozstaw tylnych kół zwiększono o 38 mm w porównaniu do poprzedniej RS, a to przekłada się na lepsze prowadzenie oraz większą stabilność auta przy wysokich prędkościach. W standardzie Octavia RS 245 oferuje VAQ - elektronicznie sterowany mechaniczny dyferencjał o ograniczonym poślizgu. To istotny dla trakcji element, którego nie uświadczycie w podstawowej wersji RS.
Ceny najmocniejszej Octavii zaczynają się od 129 120 zł za wersję sedan z ręczną skrzynią, wersja kombi kosztuje od 134 400 zł.