Skoda Superb to elegancka limuzyna, oferująca ponadprzeciętną ilość miejsca wewnątrz i stonowany wygląd. Ale niewątpliwie największą zaletą dużej Skody jest atrakcyjna cena.

Druga generacja Superba powtórzyła sukces pierwszej, a do jej właścicieli należą zarówno prezesi firm, używający samochodu jako reprezentacyjnej limuzyny, jak i przeciętni Kowalscy, dla których jest ona praktycznym sedanem (a właściwie liftbackiem) oferującym ponadprzeciętne możliwości przewozowe, ogromną wręcz ilość miejsca na nogi pasażerów i pokaźny bagażnik z klapą otwieraną razem z szybą. Atrakcyjność Skody Superb zwiększa odmiana kombi, która cieszy się niemniejszym zainteresowaniem.

Teraz, kiedy po pięciu latach od premiery sylwetka samochodu zdążyła się już znudzić, a daleko jeszcze do prezentacji trzeciej odsłony modelu, przyszedł czas na face lifting, który ma dać czeskiej limuzynie druga młodość.

Zgodnie z nową linią stylistyczną, panującą w firmie, Skoda Superb zyskała więcej ostrych linii oraz przede wszystkim nowy przód, z grillem nawiązującym do mniejszych nowości, jak Rapid czy Octavia. Zmianie uległy również przednie reflektory i zderzak. Z tyłu wersji liftback czeka kolejna niespodzianka - zupełnie nowy kształt kloszy lamp, nadający Superbowi lekkości, ale też dostojnego charakteru. Efekt jest co najmniej imponujący.

Jeśli chodzi o wersję Combi, przód jest identyczny jak w sedanie, naotmiast tył przypomina nieco ten z nowej Octavii - są charakterystyczne przetłoczenia klapy bagażnika oraz nowe klosze lamp.

Zmianom ulegnie również wnętrze auta, które zostanie wyposażone w nowe, 3- lub 4-ramienne kierownice. Odświeżona zostanie też gama tapicerek. W najwyższej wersji wyposażenia Laurin & Klement, dostępna będzie nowa kombinacja kolorystyczna.

Niezmienione pozostanie tylko to, co w tym modelu cenią klienci: przestrzeń wewnątrz oraz rekordowa ilość miejsca w bagażnikach obu wersji nadwoziowych. Superb liftback posiada bagażnik o pojemności 595 litrów, a kombi - 633 litry.

Modyfikacje nie ominą również układu napędu. Mając na uwadze dbałość o środowisko naturalne, wszystkie jednostki Diesla oraz silnik benzynowy 1.4 TSI/125 KM, zostaną standardowo wyposażone w system Start-Stop. Superb GreenLine będzie zużywał zaledwie 4,2 l/100 km paliwa i emitował 109 g/km CO2.

Odpowiadając na zapotrzebowanie klientów, wraz z wprowadzeniem nowej wersji Superba dostępne będzie połączenie napędu na obie osie z automatyczną skrzynią DSG w topowej jednostce diesla 2.0 TDI CR DPF/125kW (170 KM). Wersja z silnikiem 2.0 TDI/140 KM z napędem 4x4 będzie dostępna z manualną skrzynią biegów.

Światowa premiera nowego modelu Superb odbędzie się 19 kwietnia br., podczas Targów Motoryzacyjnych w Szanghaju. Odnowiony Superb dostępny będzie na europejskich rynkach pod koniec czerwca 2013 roku.