Po trzech kwartałach roku tegoroczna sprzedaż była jeszcze o 6,6% mniejsza niż przed rokiem.

Na pozycji lidera europejskiej listy rankingowej umocnił się rynek niemiecki z wynikiem łącznym w wysokości 3 311 886 sprzedanych aut i imponującym wskaźnikiem wzrostu o 25,9% w ciągu roku. Udział Niemiec w rynku wzrósł w tym czasie z 20,5 do 27,1%.

Na drugim miejscu plasuje się rynek francuski ze sprzedażą łączną 1 823 925 samochodów. Taki wynik oznacza wzrost na przestrzeni roku o 4,2%, co pozwoliło zwiększyć udziały rynkowe z 13,6 do 14,9%. Trzecią lokatę zajmuje ponownie rynek włoski, gdzie sprzedano od początku roku 1 807 832 auta. Wskaźnik spadku jest tym samym mniejszy niż przed miesiącem i wynosi 3,9% (po 9 miesiącach wynosił 5,9%), a udział w europejskim rynku zwiększył się nieznacznie - z 14,6 do 14,8%.

Cztery kolejne rynki wykazują niezmiennie dwucyfrowe spadki, jednak we wszystkich przypadkach są one łagodniejsze niż miesiąc wcześniej. Poczynając od czwartej lokaty, która należy do rynku brytyjskiego (1 685 981 aut, spadek o 12,3%; na koniec września -15,5%), przez piątą, którą zajmuje rynek hiszpański (775 378 aut, spadek o 24,4%; miesiąc wcześniej -28,6%), szóstą - rynek belgijski (414 609 aut, spadek o 14,3%; przed miesiącem -14,9%) po siódmą - rynek holenderski (352 134 auta, spadek o 23,9%; po 9 miesiącach -24,8%).

Na ósmym miejscu ponownie znalazł się rynek austriacki (274 369 aut, wzrost o 6,3%), a dziewiąte zajmuje rynek polski. Tegoroczna sprzedaż samochodów w naszym kraju wyniosła 264 805 aut i jest o 0,6% większa niż rok wcześniej, co pozwoliło zwiększyć udział w rynku kontynentu z 2,05 do 2,17%.

Średnia sprzedaż na 1000 mieszkańców Europy wyniosła na koniec października 25 aut. W Luksemburgu taki wskaźnik wynosi 96 aut, w Belgii - 41 aut, a w Niemczech - 40 aut. Polska jest jedynym rynkiem w pierwszej dziesiątce rankingu, gdzie taki wskaźnik jest jednocyfrowy i wynosi zaledwie 7 aut.